Ahad, 20 Januari 2013

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


1,175 pelajar terima bantuan wang RM100

Posted:

1,175 pelajar terima bantuan wang RM100

1,175 pelajar terima bantuan wang RM100


MUSA (tengah) bergambar bersama sebahagian daripada pelajar yang menerima bantuan awal persekolahan sebanyak RM100 di SMK Alma di Bukit Mertajam baru-baru ini.


BANTUAN. Seramai 1,175 pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Alma, Bukit Mertajam, Pulau Pinang menerima bantuan awal persekolahan sebanyak RM100 di sekolah itu baru-baru ini.

Pada majlis itu, kesemua murid seronok dan melahirkan rasa terima kasih kepada kerajaan Pusat atas bantuan yang diberikan itu.

Timbalan Badan Perhubungan UMNO Negeri, Datuk Musa Sheikh Fadzir yang hadir bagi menyempurnakan majlis penyerahan sumbangan itu berkata, bantuan tersebut membuktikan kerajaan sentiasa mengutamakan keperluan rakyat termasuk mengeluarkan peruntukan yang besar setiap tahun dalam bidang pendidikan.

Masyarakat diminta beri kerjasama banteras jenayah

Posted:

Masyarakat diminta beri kerjasama banteras jenayah

Masyarakat diminta beri kerjasama banteras jenayah


LATT SHARIMAN (dua dari kiri) bersalaman dengan seorang anggota Rela pada majlis pelancaran Platun Rela 0156 (A) Pengkalan Kundur, Alor Setar baru-baru ini.


LANCAR. Lebih 100 anggota Rela, polis dan orang ramai menyertai majlis dialog mengurangkan kadar jenayah di Pengkalan Kundur, Alor Setar baru-baru ini.

Majlis dialog itu diadakan sempena pelancaran Platun Rela 0156 (A) Pengkalan Kundur.

Brig. Jen. Kehormat Rela, Datuk Latt Shariman Abdullah ketika berucap merasmikan majlis tersebut berkata, masyarakat setempat diminta memberi kerjasama yang baik kepada pihak berkuasa seperti polis untuk membanteras jenayah di kawasan masing-masing.

Turut hadir Penolong Pegawai Rela Daerah Kota Setar, Zakri Saad.

Keluarga miskin terharu dibantu

Posted:

Keluarga miskin terharu dibantu

Keluarga miskin terharu dibantu


RAJA AHMAD ZAINUDDIN (dua kanan) menyerahkan bantuan keperluan harian kepada Sinah di rumahnya di Kampung Masjid, Selama, Perak baru-baru ini.


PRIHATIN. Nasib sebuah keluarga miskin di Kampung Masjid, Selama, Perak mendapat perhatian apabila rumah mereka dikunjungi wakil rakyat kawasan berkenaan baru-baru ini.

Sinah Nasir, 72, yang menetap bersama seorang anak dan menantu serta empat cucu tidak dapat menahan rasa terharu selepas Ahli Dewan Undangan Negeri Kubu Gajah, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin Raja Omar menyerahkan bantuan keperluan harian kepada keluarga terbabit.

Raja Ahmad berkata, beliau bersama ketua-ketua kampung akan menggandakan usaha mengesan keluarga miskin yang masih tercicir daripada senarai penerima bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

"JKM boleh mengadakan program pendaftaran penduduk miskin secara berkelompok di kampung-kampung kerana masih ramai yang tidak mengetahui mengenai bantuan yang disediakan oleh agensi berkenaan," katanya.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved