Selasa, 15 Januari 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Dikecam kerana Azie

Posted:

Dikecam kerana Azie

Dikecam kerana Azie

DRAMA bersiri Adam Dan Hawa yang menampilkan Aaron Aziz dan Nadiya Nisaa sejak ditayangkan pada 27 Ogos 2012 ternyata telah menimbulkan fenomena tersendiri sehingga ia diminati ramai terutama pengikut setia drama berkenaan.

Menariknya, tempias terhadap fenomena berkenaan turut dirasai oleh seorang lagi pelakon baharu yang sedang meningkat naik, Elfaeza Ul Haq Mohmed Ehsan Ul Haq yang membawakan watak sebagai Azie, rakan baik kepada Ain Hawani lakonan Nadiya.

Elfaeza yang ditemui semasa majlis pratonton episod akhir drama Adam Dan Hawa yang berlangsung di The Gardens, Mid Valley, Kuala Lumpur baru-baru ini berkata, dia sangat gembira apabila drama berkenaan mendapat sambutan yang memberangsangkan daripada penonton.

"Sudah semestinya saya tidak menyangka apabila drama ini diterima sehingga menjadi sebutan ramai. Saya sangat bersyukur kerana dengan kejayaan yang diraih ia turut memberi kelebihan apabila orang sudah mula mengenali saya.

"Tidak dinafikan apabila pergi ke tempat umum kebanyakan orang akan menyapa saya dengan panggilan Azie memandangkan tidak ramai yang tahu nama sebenar saya gara-gara drama ini," ujar pelakon yang berasal dari Jurong, Singapura itu.

Meskipun berasa cukup gembira dengan kejayaan tersebut, namun Elfaeza mendedahkan disebabkan watak yang dibawakannya itu, dia pernah dikecam segelintir peminat setia drama berkenaan.

Ujarnya, dengan membawakan watak seorang gadis yang terlampau aktif dan gedik, terdapat sesetengah penonton seperti kurang gemar dengannya, apatah lagi dia merupakan seorang pelakon yang baru sahaja mencari tapak dalam dunia lakonan di negara ini.

"Saya akui memang ada yang tidak suka, tetapi apa yang saya lakukan itu merupakan hasil perbincangan dengan pengarah, Feroz Kader dan dia yang meminta saya membawakan karakter sedemikian.

"Bagaimanapun, saya hanya dikecam pada peringkat awal sahaja dan lama-kelamaan sudah ramai yang dapat menerima serta semakin menyukai watak yang saya lakonkan itu," jelasnya.

Ketika ditanya adakah perwatakannya dalam drama berkenaan sama dengan dirinya di luar lakonan, pelakon berusia 27 tahun itu menyatakan dirinya dan Azie merupakan dua individu yang berbeza.

"Secara ikhlasnya saya ini merupakan seorang gadis yang pemalu dan kurang gemar bersosial. Sekiranya tiada sebarang aktiviti penggambaran saya lebih suka duduk di rumah atau lepak dengan kawan-kawan yang saya rapat," ujarnya.


FIGURA kelahiran Singapura ini berazam untuk berusaha lebih keras demi masa depan karier lakonannya ini.


Pada masa yang sama, pelakon itu meluahkan bahawa pengorbanannya untuk tidak menerima sebarang tawaran berlakon yang lain sepanjang menjalani penggambaran drama Adam dan Hawa selama lima bulan ternyata sesuatu yang sangat berbaloi.

Ujarnya, memandangkan drama tersebut membabitkan siri yang terlalu panjang iaitu sehingga 80 episod, dia mahu memberikan sepenuh komitmen supaya mampu membawakan watak yang diberikan dengan sebaik-baiknya.

"Sebagai seorang pelakon baharu mendapat peluang berlakon dalam sebuah drama bersiri yang panjang tentunya memberikan kelebihan, tambahan pula apabila ia mendapat sambutan yang luar biasa.

"Seboleh-bolehnya saya tidak mahu leka dengan apa yang telah dikecapi sekarang ini dan akan berusaha dengan lebih keras untuk mengembangkan karier lakonan saya," ujarnya.

Menurutnya, kejayaan beberapa pelakon Singapura seperti Aaron Aziz dan Adi Putra turut menjadi inspirasi buat dirinya untuk mengecap kejayaan seperti kedua-dua pelakon tersebut.

Tidak merajuk

Mengenai pembabitan awalnya dalam bidang lakonan di Malaysia, Elfaeza memberitahu semuanya bermula apabila salah seorang rakannya memberi saranan supaya menghadiri uji bakat untuk berlakon dalam drama bersiri Adam dan Hawa pada tahun lalu.

Ternyata tuah telah menyebelahi dirinya apabila berjaya dalam uji bakat berkenaan dan ia menjadi titik permulaan kepada dirinya untuk mengembangkan kerjaya di negara ini.

"Karier saya dalam bidang lakonan di Singapura sudah bermula sejak tahun 2008 lagi. Namun begitu, selepas saya membintangi sebuah drama Inggeris berjudul The Pupil, tawaran berlakon dalam drama Melayu tiba-tiba berkurangan.

"Pada mulanya saya sendiri agak hairan perkara ini terjadi secara tiba-tiba, namun saya bersyukur apabila peluang saya untuk meneruskan kerjaya sebagai pelakon masih terbuka luas apabila diterima berlakon dalam drama Adam Dan Hawa," ujarnya.

Namun begitu, pelakon tersebut menegaskan apa yang telah terjadi kepada dirinya tidak sesekali akan membuatkannya merajuk sehingga enggan berlakon di negara kelahirannya itu.

Biarpun sudah mula mendapat tapak yang kukuh untuk mengembangkan kerjaya di negara ini, tetapi dia masih lagi bersedia menerima sebarang tawaran berlakon di Singapura.

"Buat masa ini saya bersedia menerima sebarang tawaran lakonan, asalkan ia bersesuaian dan tidak kira sama ada tawaran tersebut diberikan syarikat produksi dari Malaysia atau Singapura," jelasnya lagi.

Berjauhan

Mengenai cabaran sepanjang mengembangkan karier seni di negara ini, salah satu perkara yang terpaksa dilalui adalah berjauhan dengan ahli keluarga.

Ujar Elfaeza, apabila berhijrah ke Malaysia dia tinggal seorang diri tanpa ditemani ahli keluarga yang lain sehingga sesekali timbul rasa kesunyian.


ELFAEZA (kiri) dan Nadiya Nisaa bukan sekadar rakan baik dalam drama Adam Dan Hawa, tetapi mereka sememangnya rapat di luar dunia lakonan.


"Pada peringkat awal saya seolah-olah sukar menerima keadaan yang saya keseorangan di sini, malah perasaan sunyi yang dilalui pernah membuatkan saya menjadi lemah seketika.

"Sehinggakan saya kerap menangis apabila menghubungi ahli keluarga di Singapura. Namun begitu, mereka banyak memberikan sokongan agar saya dapat terus bertahan," ujar anak kedua daripada empat orang adik-beradik itu.

Bagaimanapun, pelakon itu menyatakan kini dia sudah biasa dengan keadaan tersebut dan sekiranya berasa sunyi dia akan keluar dengan rakan-rakan pelakon yang lain.

"Selain akrab dalam drama hubungan saya dan Nadiya juga rapat di luar lakonan dan kami selalu keluar bersama. Selain itu, saya juga menganggap pasukan produksi Adam Dan Hawa sebagai keluarga kedua memandangkan saya bersama mereka selama lima bulan," ujarnya.

Adiputra tolak sesi fotografi buka pakaian

Posted:

Adiputra tolak sesi fotografi buka pakaian

Adiputra tolak sesi fotografi buka pakaian

Oleh MAHFUZ MOHAMAD


SASA, Adi Putra (tengah) dalam satu adegan filem KL Gangster.


SETIAP insan yang bernama suami pasti teruja dengan kelahiran cahaya mata yang menyerikan lagi alam rumah tangga mereka bersama isteri tercinta.

Itu perasaan yang yang turut dialami aktor bertubuh sasa, Adi Putra. Pelakon yang terkenal melalui watak Jai dalam filem KL Gangster, itu sebelum ini selesa menayangkan tubuh sasanya dalam filem tersebut baru sahaja menerima kehadiran cahaya mata, Zara Adelia Haadi dalam kehidupannya beberapa bulan lalu.

Mungkin kerana sudah bergelar bapa, sehubungan itu timbul desas-desus mengatakan Adi Putra enggan lagi melakonkan watak yang memerlukan dia membuka baju dalam babak drama atau filem.

Di sebalik kesibukan di set penggambaran produksi lakonannya, pelakon filem Akualam Terima Nikahnya itu juga dikatakan semakin mengehadkan waktu kerjanya bagi meluangkan lebih banyak masa bersama keluarga.

Sejauh mana kebenarannya, ikuti temu bual Kosmo! dengan Adi Putra ketika ditemui pada majlis pelancaran produksi drama-drama TV3 untuk suku tahun 2013 di Flora Terrace@ Hempshire Place, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Kosmo!: Sejak mendapat anak, Adi Putra dikhabarkan enggan berlakon watak atau melakukan sesi fotografi yang memerlukan anda membuka pakaian. Benarkah?

ADI PUTRA: Bagi sesi fotografi yang memerlukan saya membuka pakaian, mungkin saya akan tolak. Ini kerana menjadi seorang bapa merupakan satu tanggungjawab yang besar dan sudah menjadi lumrah, seorang ayah menjadi ikon yang baik kepada anak. Jika tidak, anak kita kelak mungkin terpaksa menghadapi situasi yang kurang senang dan agak sukar untuk kita memberikan penjelasan secara umum kelak. Namun, untuk drama atau filem mungkin saya akan membuka pakaian jika diperlukan untuk sesuatu watak. Ini kerana ia adalah tanggungjawab saya sebagai seorang pelakon.

Adakah Adi Putra hanya akan memilih watak-watak yang sesuai sahaja setelah bergelar bapa?

Sekarang ini saya sedang menerokai pelbagai jenis watak-watak yang masih banyak lagi saya belum lakonkan dan ingin lakonkan. Buat masa ini, biarlah saya selesaikan dahulu satu persatu sebelum mencuba watak yang lain. Dalam tempoh beberapa tahun ini saya akan lebih fokus kepada watak cinta seperti cinta komedi, serius dan aksi.

Sebelum ini Adi Putra pernah memegang watak lelaki romantik dalam filem Aku Terima Nikahnya bersama Nora Danish. Adakah disebabkan filem tersebut, kini anda banyak meraih tawaran drama atau filem romantik?

Sebelum filem Aku Terima Nikahnya lagi saya ada berlakon drama atau filem cinta tetapi tidak diketengahkan dan orang tidak tahu. Saya rasa filem itu bukan penyebab kebelakangan ini saya mendapat tawaran berlakon dalam drama atau filem cinta.

Apakah perkembangan Adi Putra sekarang?

Saya sedang sibuk dengan penggambaran drama Sehangat Asmara yang menggantikan drama Adam Dan Hawa di Astro Mustika berganding dengan Rita Rudaini sebagai heroin. Selepas itu, saya akan sibuk dengan penggambaran drama bersiri untuk slot Akasia di TV3. Selain itu, filem saya yang akan ditayangkan tahun ini termasuklah KL Gangster 2, Hanyut, Langgar, Isyarat Cinta dan Balistik.

Adi Putra sekarang ini sedang sibuk dengan penggambaran drama. Adakah anda mengehadkan waktu kerja untuk meluangkan masa dengan anak?

Saya belum habis lagi kerja-kerja penggambaran untuk drama Sehangat Asmara, jadi saya tidak boleh mengehadkan waktu kerja. Namun, tahun ini saya sudah selaraskan jadual saya pada hari-hari tertentu untuk saya luangkan masa dengan anak dan juga isteri.

Apakah perbezaan yang dapat dirasai selepas kemunculan cahaya mata dalam hidup Adi Putra?

Saya mendapat keseronokan yang tidak boleh dibeli di mana-mana. Saya rasa anak saya memberikan satu inspirasi dan kekuatan untuk menubuhkan syarikat sendiri iaitu Nur ADP yang akan menerbitkan sebuah filem tidak lama lagi yang diadaptasi daripada sebuah novel berjudul, Suami Aku Ustaz.

Adi Putra turut tercalon dalam Anugerah Bintang Popular (ABP) untuk dua kategori iaitu Pelakon Lelaki TV Popular dan Pelakon Lelaki Filem Popular. Apakah strategi yang dilakukan bersama kelab peminat sebagai kempen untuk pencalonan itu nanti?

Kelab peminat saya sentiasa aktif melakukan pelbagai kempen walaupun bukan kerana ABP. Sebelum ini kami banyak mengadakan bermacam-macam aktiviti dan tidak perlu bila ada ABP baru kelab peminat ini aktif. Jika saya menang pun bukan untuk saya tetapi untuk mereka yang menyokong saya daripada mula-mula berada dalam industri sehingga sekarang.

Saif mahu saingi John Abraham

Posted:

Saif mahu saingi John Abraham

Saif mahu saingi John Abraham


SAIF ALI KHAN


AKTOR John Abraham sememangnya memiliki bentuk tubuh yang sasa sehingga digilai ramai wanita. Malah, ia dikatakan aset aktor itu telah menjadikannya antara pelakon yang semakin laris sekarang.

Laman web celebden.com melaporkan, tubuh sasa John itu turut dikagumi oleh seorang aktor terkenal iaitu Saif Ali Khan.

Kedua-duanya turut berlakon dalam filem yang sama iaitu Race 2 bersama seorang lagi aktor tersohor Bollywood iaitu Anil Kapoor.

"Dapat bekerjasama dengan John sememangnya telah memberi inspirasi kepada saya untuk memiliki tubuh sepertinya. Kalau boleh saya ingin bersaing dengannya agar mendapat bentuk tubuh yang lebih hebat," ujarnya.

Pada masa yang sama, Saif juga turut memuji Anil yang dilihatnya sebagai seorang pelakon yang hebat serta masih lagi mampu mengekalkan keterampilan pada usia yang sudah mencecah 53 tahun.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved