Khamis, 6 Disember 2012

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Jimmy salahkan bapa mertua

Posted:

Jimmy salahkan bapa mertua

Jimmy salahkan bapa mertua

Oleh WAZIHA WAHID
Waziha@kosmo.com.my

Jimmy dan Nursuhaila ketika keluar dari Makhamah Tinggi Syariah di Shah Alam, Selangor semalam.


SHAH ALAM – Pengacara Jimmy Shanley memberitahu Mahkamah Tinggi Syariah di sini semalam bahawa dia diharamkan oleh bekas bapa mertua, Datuk Suhaimy Othman untuk menjejakkan kakinya ke rumah mereka di Sunway Rahman Putra, Sungai Buloh dekat sini sejak Januari 2011.

Disebabkan masalah tersebut, Jimmy mengaku dia tidak pernah berjumpa dengan anak tunggalnya, Zahra Rania Shanley, kini berusia setahun tujuh bulan yang tinggal di rumah tersebut sehingga kini.

"Kali terakhir saya bertemu anak saya ialah pada April lalu, itu pun apabila bekas ibu mertua (usahawan kosmetik, Datin Muniroh Kassim) membawa anak saya ke rumah saya sendiri," kata Jimmy yang diwakili peguam syarie, Mohd. Noor Aizan Md. Idrus.

Jimmy menetap di Putra Heights, Subang Jaya, Selangor.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Bos agensi pekerja asing direman

Posted:

Bos agensi pekerja asing direman

Bos agensi pekerja asing direman


suspek kes pemerdagangan orang direman di Klang, Selangor semalam.


KLANG - Jabatan Imigresen Selangor menahan reman seorang pengurus besar sebuah agensi pekerja asing selama dua hari mulai semalam bagi membantu siasatan kes pemerdagangan orang yang dibongkar pihak berkuasa itu di Bandar Baru Klang di sini Sabtu lalu.

Perintah tahanan reman terhadap suspek berusia 49 tahun itu dikeluarkan oleh Majistret Suhaimah Mohd. Nor di Mahkamah Majistret di sini pukul 2 petang.

Lelaki terbabit merupakan suspek ke-13 ditahan berhubung kes pemerdagangan 105 wanita warga asing melibatkan 95 rakyat Indonesia, enam warga Filipina dan empat warga Kemboja.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Pembunuh ustaz terima balasan

Posted:

Pembunuh ustaz terima balasan

Pembunuh ustaz terima balasan

Oleh AHMAD SYAKIR SAZILI
syakir.sazili@kosmo.com.my

NANDA KUMAR (kiri) dan Yugaraja keluar daripada Mahkamah Tinggi Ipoh semalam selepas dijatuhi hukuman gantung sampai mati kerana membunuh.


IPOH - Kekejaman dua lelaki yang menetak kepala seorang pekerja sambilan sebuah stesen minyak di Jalan Kuala Kangsar di sini sehingga mati pada 11 November 2008 berbalas apabila mereka dihukum gantung mandatori oleh Mahkamah Tinggi di sini semalam.

Dalam penghakiman ringkas yang dibacakan Pesuruhjaya Kehakiman Choong Siew Khim, mahkamah tidak mempunyai pilihan selain menjatuhkan hukuman tersebut ke atas K. Nanda Kumar, 26, dan N. Yugaraja, 34, dari Kampung Baru, Jelapang di sini.

"Pihak pembelaan gagal membuktikan sebarang keraguan munasabah terhadap kes ini dan kedua-dua kamu disabitkan kesalahan. Kamu berdua diperintahkan menjalani hukuman gantung sampai mati," katanya.

Kedua-dua mereka disabitkan membunuh Mohd. Khairuddin Mohamed Isa, 42, yang juga seorang Penolong Pegawai Istinbat di Jabatan Mufti Perak dalam kejadian samun di Stesen Minyak Petronas Gunung Lang di sini pukul 6.58 pagi.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved