Ahad, 23 Disember 2012

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Peniaga degil bakal kena kompaun lebih tinggi

Posted:

Peniaga degil bakal kena kompaun lebih tinggi

Peniaga degil bakal kena kompaun lebih tinggi

Oleh ZULKIFLI MANZOR
zulkifli.manzor@kosmo.com.my

ROHANI bersama Iskandar (kiri) memeriksa harga ayam di pasar raya BIG di Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR – Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) bersedia menyemak semula nilai kompaun minimum yang boleh dikenakan ke atas peniaga yang sering melanggar peraturan Skim Kawalan Harga Musim Perayaan.

Timbalan Menterinya, Datuk Rohani Abdul Karim berkata, langkah itu bertujuan untuk memastikan peniaga terbabit mematuhi ketetapan Skim Kawalan Harga Musim Perayaan oleh kerajaan dalam mengurangkan beban pengguna semasa menyambut sesuatu perayaan.

"Kita bersedia menyemak dan mengenakan kompaun minimum yang lebih tinggi terhadap 'peniaga degil' yang berulang kali melanggar ketetapan Skim Kawalan Harga Musim Perayaan selepas ini.

"Langkah ini bukan bertujuan menghukum, sebaliknya mendidik mereka supaya lebih bertanggungjawab dan tidak mengulangi kesalahan," katanya selepas meninjau operasi penguatkuasaan Skim Kawalan Harga Musim Perayaan Krismas 2012 di Ben's Independent Grocer (BIG) di Jalan Dutamas 1, di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Anak Yusof Haslam bertunang

Posted:

Anak Yusof Haslam bertunang

Anak Yusof Haslam bertunang


SYAFIQ (kanan) dan Aeisyah pada majlis pertunangan mereka di Gombak semalam.


KUALA LUMPUR - Anak kepada pengarah filem terkenal tanah air, Datuk Yusof Haslam, Syafiq Yusof mengikat tali pertunangan dengan rakan kolejnya, Aeisyah Zainal di rumah tunangnya di Gombak, Selangor semalam.

Pada majlis tersebut, Syafiq, 20, yang juga seorang pengarah filem sudah dua tahun menjalin hubungan cinta dengan Aeisyah, 20, memberi tunangnya sebentuk cincin yang disarungkan oleh ibunya, Datin Fatimah Ismail beserta tujuh dulang hantaran.

Pihak perempuan pula membalas dengan sembilan dulang hantaran.

Syafiq yang mengarahkan filem berjudul Sam berkata, dia dan tunangnya merancang untuk mendirikan rumah tangga dalam tempoh setahun hingga dua tahun dari tarikh pertunangan mereka.

"Syukur kerana majlis pertunangan berjalan dengan lancar. Saya harap agar pertunangan ini sampai ke jenjang pelamin.

"Insya Allah sama ada hujung tahun depan atau 2014 kami akan berkahwin," ujarnya gembira ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Datuk K pulang 28 Disember

Posted:

Datuk K pulang 28 Disember

Datuk K pulang 28 Disember

Oleh NOR SYARIZA MUHD. TAHIR
norsyariza.tahir@kosmo.com.my

KUALA LUMPUR - Keadaan kesihatan Datuk Seri Khalid Muhamad Jiwa atau lebih dikenali Datuk K yang sebelum ini ditimpa kemalangan motosikal di New Zealand kini beransur pulih dan beliau dijangka dibenarkan pulang ke tanah air pada 28 Disember ini.

Perkara itu dinyatakan oleh anak ketiga Datuk K iaitu Asyraf Khalid, 20, yang kini berada di New Zealand dengan memberitahu berita tersebut melalui laman Twitter miliknya kira-kira pukul 6 petang waktu Malaysia semalam.

"Dad's getting better. Coming back on 28th, i think. Looking forward for that. (Ayah semakin pulih. Saya rasa, akan pulang pada 28 Disember ini. Tak sabar)," tulis Asyraf mengenai perkembangan terkini bapanya yang sedang dirawat di Hospital Southland, Invercargill, New Zealand.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved