Rabu, 19 Disember 2012

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Budak 3 tahun hancur diseret

Posted:

Budak 3 tahun hancur diseret

Budak 3 tahun hancur diseret

Oleh RIZAM ZAKARIYA
rizam.zakariya@kosmo.com.my

BEGINILAH keadaan kereta Ford Laser Said Ibnu Aslam setelah terlibat dalam kemalangan di Nibong Tebal hingga mengakibatkan anaknya, Muhammad Aslam Maricar maut selepas diseret sejauh 10 kilometer.


NIBONG TEBAL – Seorang kanak-kanak menemui ajal dalam keadaan dahsyat apabila mayatnya hancur selepas dia diseret sejauh 10 kilometer oleh sebuah kenderaan dalam kemalangan di Kilometer 168.4 Lebuh Raya Utara-Selatan arah Utara di sini kelmarin.

Kejadian menyayat hati pada pukul 8.45 malam itu mengakibatkan Muhammad Aslam Maricar Said Ibnu Aslam, 3, maut.

Mayatnya ditemui tiga jam kemudian iaitu pada pukul 11 malam di lorong kecemasan lebuh raya oleh orang awam yang membantu mencari selepas bapanya, Said Ibnu Aslam G. M. Ismail, 47, mengadu salah seorang anaknya hilang selepas kemalangan.

Sebelum kejadian, Muhammad Aslam Maricar bersama tujuh lagi ahli keluarganya dalam perjalanan pulang ke Ayer Itam, Pulau Pinang selepas seharian bercuti di Bukit Merah Laketown Resort di Taiping, Perak.

Turut berada di dalam kereta itu isteri Said Ibnu Aslam, Nuris Berutu, 40, yang merupakan warga Indonesia; tiga anaknya, Zulqarnain Aslam, 14; Shahrul Ramadan, 12, dan Nur Aishah Aslam, 2, serta adik Nuris, Nurjadi, 28.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

10 warga Indonesia mati lemas

Posted:

10 warga Indonesia mati lemas

10 warga Indonesia mati lemas

Oleh FARIK SALLEH
berita@kosmo.com.my


PENDUDUK kampung membantu mencari dan mengangkat mayat mangsa lemas di pantai Teluk C, Bandar Penawar, Kota Tinggi semalam.


KOTA TINGGI – Sepuluh warga Indonesia ditemui mati lemas apabila bot pancung yang dinaiki dipercayai karam di pantai Teluk C, Bandar Penawar dekat sini petang semalam.

Kesemua mangsa masing-masing terdiri daripada empat lelaki dan enam wanita itu ditemui terdampar di tepi pantai Teluk C dan di sebuah kolam udang berdekatan oleh penduduk kampung berhampiran.

Hanya dua mangsa yang ditemui dikenali iaitu Ahmad Marwin Ajmain Amrulla, 33, dan Norhasanah Nafi, 14, yang bertaraf penduduk tetap (PR), manakala lapan mangsa yang lain tidak mempunyai sebarang dokumen pengenalan diri.

Difahamkan dua daripada mangsa dalam keadaan sarat mengandung dan sehingga malam tadi polis masih menjalankan gerakan mencari kerana ada lagi mangsa yang belum ditemui.

Bot yang membawa 15 penumpang warga Indonesia itu dikatakan berlepas Isnin lalu dari Bandar Penawar melalui laluan haram menuju ke Batam, Indonesia sebelum karam lima kilometer dari lokasi mereka berlepas.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Operasi unit rondaan bermotosikal diperluas

Posted:

Operasi unit rondaan bermotosikal diperluas

Operasi unit rondaan bermotosikal diperluas


NAJIB melihat sebuah motosikal Unit Rondaan Bermotosikal selepas melancarkan unit tersebut di Padang Awam Bandar Kinrara, Puchong semalam. Turut kelihatan, Hishammuddin (tiga dari kiri) dan Ismail (kanan).


KUALA LUMPUR - Kerajaan sedia memperluaskan Unit Rondaan Bermotosikal (URB) oleh anggota polis jika ia didapati berkesan dalam mengurangkan kadar jenayah di negara ini, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Perdana Menteri berkata, operasi unit itu yang dilancarkan di Puchong semalam akan dikaji keberkesanannya dalam tempoh enam bulan sebelum kerajaan membuat keputusan untuk menambah peruntukan untuk tujuan itu.

"Saya berharap ia (URB) akan diberi peluang untuk melakukan tugasan mereka. Dalam tempoh masa enam bulan ini, kita akan buat kajian semula.

"Kalau buddy system iaitu dua anggota menunggang motosikal pada setiap masa didapati berkesan dan amat berfaedah, maka kerajaan sanggup menambah lagi bilangan anggota bermotosikal ini.

"Tidak payah tunggu Bajet 2014, Bajet 2013 kita boleh tambah lagi untuk tunjuk yang kita komited dan serius untuk memerangi jenayah," katanya pada majlis pelancaran URB Polis Diraja Malaysia di Bandar Kinrara, Puchong di sini.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved