Jumaat, 14 Disember 2012

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Datuk K tidak boleh bergerak

Posted:

Datuk K tidak boleh bergerak

Datuk K tidak boleh bergerak

Oleh HARYATI KARIM
haryati.karim@kosmo.com.my

KELUARGA bahagia Datuk K dan Siti Nurhaliza bersama tiga anaknya Muhammad Adib (kanan), Muhammad Anas (depan) dan Muhammad Azief.


KUALA LUMPUR – Seorang kenalan rapat Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa memaklumkan suami penyanyi terkenal Datuk Siti Nurhaliza Taruddin yang mengalami kemalangan motosikal kelmarin mungkin terlantar selama 10 hari di Hospital Southland, Invercargill, New Zealand.

Beliau yang enggan dikenali bagaimanapun berkata, keputusan untuk membawa pulang Datuk K bagi menjalani rawatan di Malaysia bergantung kepada keluarga ahli perniagaan itu sendiri.

Keputusan tersebut juga bergantung kepada tahap terkini kesihatan Datuk K.

Yang pasti, katanya, Datuk K yang patah bahu, tangan dan kaki akibat kemalangan tersebut perlu menjalani rawatan rapi.

"Alhamdulillah, keadaan Datuk K stabil tetapi dia mungkin ditahan hospital selama 10 hari sebelum dia dibenarkan pulang ke Malaysia," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

15,000 penjawat awam muda kerap sakit

Posted:

15,000 penjawat awam muda kerap sakit

15,000 penjawat awam muda kerap sakit

KANGAR – Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) mendedahkan kira-kira 14,700 penjawat awam muda yang berusia 30 tahun ke bawah kerap mengambil cuti sakit walaupun mereka sebenarnya sihat.

Presidennya, Datuk Omar Osman berkata, pihaknya memandang serius gejala tersebut walaupun jumlah itu membabitkan sekitar tiga peratus daripada jumlah keseluruhan kakitangan awam iaitu seramai 1.4 juta orang.

Malaysia kini mempunyai kakitangan awam seramai 1.4 juta orang dan daripada jumlah itu, 490,000 orang atau 35 peratus terdiri daripada golongan muda berusia 30 tahun ke bawah.

"Mereka sepatutnya ambil sijil cuti sakit jika betul-betul tidak mampu bekerja atau jika bekerja penyakitnya itu akan berjangkit kepada rakan sekerja.

"Kalau sekadar selesema, cukuplah dengan pelepasan masa bekerja satu atau dua jam, tidak perlu beri cuti sakit walaupun diminta," katanya kepada pemberita di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kastam rampas dadah RM3.2 juta

Posted:

Kastam rampas dadah RM3.2 juta

Kastam rampas dadah RM3.2 juta


ABDUL WAHABI (dua dari kanan) bersama pegawainya menunjukkan sebahagian dadah yang dirampas daripada seorang lelaki pada sidang akhbar di Pelabuhan Klang semalam.


PELABUHAN KLANG – Tembelang seorang lelaki yang menjadikan sebuah unit kondominium di sini sebagai tempat untuk membungkus dadah terbongkar apabila dia diberkas bersama pelbagai jenis bahan terlarang itu yang bernilai RM3.2 juta kelmarin.

Suspek yang berusia 40 tahun itu diberkas ketika kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Toyota Estima yang dipandunya ditahan sepasukan anggota kastam di persimpangan lampu isyarat di Jalan Dutamas, Kuala Lumpur pada pukul 1.30 petang.

Timbalan Pengarah (Penguatkuasaan) Kastam Selangor, Abdul Wahabi Abdullah berkata, hasil pemeriksaan pihaknya menemui 500 gram dadah disorok di bawah tempat duduk penumpang hadapan kenderaan tersebut.

"Hasil soal siasat kemudian membawa kami ke kondominium yang terletak di Jalan Dutamas Raya dan pemeriksaan menemui pelbagai jenis dadah seperti syabu seberat lima kilogram, 35,000 biji pil ekstasi, 1,700 biji pil eramin 5, ketamin dan wang hampir RM30,000.

"Kesemua dadah itu termasuk kenderaan tersebut dianggarkan bernilai RM3.2 juta. Siasatan awal mendapati kesemua dadah itu untuk pasaran tempatan," katanya pada sidang akhbar semalam.

Suspek yang juga seorang rakyat tempatan dipercayai bergiat mengedar dadah sejak sebulan lalu.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved