Rabu, 19 Disember 2012

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


Politeknik Kuching Sarawak lancar 1M4U

Posted:

Politeknik Kuching Sarawak lancar 1M4U

Politeknik Kuching Sarawak lancar 1M4U


KIRA-KIRA 500 pelajar serta kakitangan Politeknik Kuching, Sarawak bersama Abdul Rahman (berbaju hitam di tengah) selepas pelancaran 1M4U di Kuching baru-baru ini.


SUKARELAWAN. Politeknik Kuching, Sarawak melancarkan 1Malaysia For Youth (1M4U) Outreach Centre di Kuching baru-baru ini dalam usaha menyahut seruan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bagi menjadikan negara ini sebagai hab dan contoh dalam aktiviti sukarelawan.

Ahli Dewan Undangan Negeri Pantai Damai, Dr. Abdul Rahman Junaidi yang menyempurnakan pelancaran tersebut berkata, semangat sukarelawan perlu disemai dalam diri pelajar bagi membentuk semangat kekitaan, aman dan harmoni dalam kalangan masyarakat.

"Pelajar universiti tidak seharusnya terlibat dalam aktiviti pengajaran dan pembelajaran sahaja sebaliknya perlu didorong untuk melibatkan diri secara aktif dalam aktiviti kemasyarakatan," katanya.

106 JKKK Sabah sertai kursus

Posted:

106 JKKK Sabah sertai kursus

106 JKKK Sabah sertai kursus


YAHYA (duduk di tengah) bersama ahli JKKK DUN Petagas yang menyertai kursus pengurusan di Putatan baru-baru ini.


TIMBA ILMU. Seramai 106 ketua kampung dan ahli Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) menyertai kursus pengurusan JKKK dan Ketua Kampung peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN) Petagas di Putatan, Sabah baru-baru ini.

Kursus yang dirasmikan oleh Timbalan Ketua Menteri, Datuk Seri Yahya Hussin itu bertujuan memantapkan lagi sistem pentadbiran dan pengurusan JKKK dan ketua kampung dalam menghadapi cabaran masa kini.

Selain itu, kursus berkenaan juga menjadi platform kepada semua JKKK dan ketua kampung dalam memberi penerangan kepada rakyat mengenai dasar-dasar yang dilaksanakan pihak kerajaan.

Majlis Berkhatan Perdana DUN Gombak Setia

Posted:

Majlis Berkhatan Perdana DUN Gombak Setia

Majlis Berkhatan Perdana DUN Gombak Setia


SAID ANUAR (berdiri belakang, empat dari kanan) bersama sebahagian kanak-kanak berkhatan di Gombak baru-baru ini.


MERIAH. 50 orang kanak-kanak kawasan Dewan undangan Negeri (DUN) Gombak Setia dirai dalam satu majlis berkhatan beramai-ramai di Gombak, Selangor baru-baru ini.

Majlis diadakan di Taska As'Syifa, Batu 9, Jalan Gombak, dan dirasmikan oleh Penyelaras Barisan Nasional Pembangunan DUN Gombak Setia, Datuk Said Anuar Said Ahmad.

Dalam majlis itu, pemeriksaan kesihatan percuma turut diadakan kepada penduduk sekitar.

Majlis dianjurkan oleh Persatuan Keluarga Baitul Arash dan surau Al Tarbiyah, Batu 8, Gombak dengan kerjasama Penyelaras Persekutuan DUN Gombak Setia dan Jabatan Kesihatan Daerah Gombak.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved