Selasa, 30 Oktober 2012

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Polis rampas 177,000 rim sport curi, tahan 3 lelaki

Posted:

Polis rampas 177,000 rim sport curi, tahan 3 lelaki

30/10/2012 7:09pm

SHAH ALAM — Polis merampas 177,000 unit rim sport kereta bernilai RM160,000 yang dicuri dari sebuah kontena di Bukit Puchong serta menahan tiga lelaki dipercayai suspek kes itu, di sebuah restoran di Taman Meranti Jaya, Puchong semalam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, SAC Mohd. Adnan Abdullah berkata, rampasan rim sport buatan China itu dilakukan di beberapa lokasi sebaik polis memberkas ketiga-tiga suspek terbabit yang berumur antara 27 dan 48 tahun.

Beliau berkata, rampasan pertama membabitkan 1,581 unit rim sport yang disembunyikan dalam sebuah treler berwarna biru yang diletakkan di kawasan Putra Perdana, Puchong kira-kira pukul 3 pagi hari yang sama.

"Rampasan kedua dilakukan di sebuah kedai aksesori kereta di Batu Caves kira-kira sejam kemudian dan menemui 196 unit rim sport.

"Manakala operasi di Taman Kinrara, Puchong membabitkan sebuah kontena kosong pada pukul 2.30 petang hari yang sama," katanya dalam sidang media di sini hari ini.

Mohd. Adnan berkata, ketiga-tiga suspek terbabit dipercayai telah memindahkan kesemua rim sport yang dicuri dari kontena asal ke dalam treler berwarna biru yang ditemui ketika rampasan pertama dilakukan.— BERNAMA

Main bunga api: 2 penyokong Kelantan didenda

Posted:

Main bunga api: 2 penyokong Kelantan didenda

30/10/2012 6:49pm

SHAH ALAM — Mahkamah Majistret Shah Alam hari ini mendenda dua penyokong pasukan bola sepak Kelantan masing-masing RM100 atau enam bulan penjara jika gagal membayar denda, kerana bermain bunga api 'hand flare' semasa perlawanan akhir Piala Malaysia antara Kelantan dengan Angkatan Tentera Malaysia di Stadium Shah Alam di sini 20 Oktober lepas.

Majistret Mohamed Ruhizat Abdullah menjatuhi hukuman denda di bawah Seksyen 3 (5) Akta Kesalahan-kesalahan Kecil 1955 itu terhadap pembantu restoran, Nurazaha Muhammad Nur, 39, dari Kampung Melayu Subang, Petaling Jaya dan Ahmad Shahir Daud, 19, dari Kampung Pantai Sabak, Kota Bharu yang tidak mempunyai pekerjaan tetap.— BERNAMA

2 kakitangan syarikat insuran cedera ditikam penyamun

Posted:

2 kakitangan syarikat insuran cedera ditikam penyamun

30/10/2012 6:16pm

GEORGE TOWN — Dua kakitangan syarikat insuran cedera apabila ditikam oleh seorang lelaki dipercayai penyamun di Lebuh China, di sini petang semalam.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, ACP Gan Kong Meng berkata, pada kejadian pukul 7 malam, mangsa yang bertugas sebagai pengawal keselamatan syarikat itu, T. Shankar, 30, parah terkena tikaman pisau di perut selain kepalanya dipukul sementara pengurusnya, Loh Wei Lian (he), 46, cedera di pergelangan tangan kanan.

"Sebelum kejadian, mangsa mendekati seorang lelaki yang didapati berkelakuan mencurigakan untuk bertanya apa tujuannya berada berdekatan pejabat mereka.

"Namun, kedua-duanya dicederakan suspek terbabit," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata, polis telah menahan seorang lelaki berusia 53 tahun tidak lama selepas kejadian dan hasil saringan air kencing mendapati suspek positif dadah jenis morfin.— BERNAMA

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved