Ahad, 21 Oktober 2012

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Mayat lelaki ditemui di stor jubin terbiar

Posted:

Mayat lelaki ditemui di stor jubin terbiar

21/10/2012 7:12pm

BESUT – Mayat seorang lelaki yang lengkap berbaju Melayu dan memakai kain ditemui di sebuah stor terbiar menjual peralatan membuat rumah di Kampung Seberang Jerteh awal hari ini.

Mangsa dikenali sebagai Rosnan Jaafar, 51, dari Kampung Lak Lok Dalam, Jerteh bekerja sebagai buruh dengan sebuah Syarikat Kuari di Bukit Yong di sini.

Ketika mengesahkan kejadian, Ketua Polis Daerah Besut, Supt. Kamaruddin Zakaria berkata, sebelum kejadian itu polis Balai Jerteh telah menerima laporan daripada anak lelaki mangsa tentang kehilangan ayahnya yang tidak balik rumah sejak keluar jam 9.00 malam Sabtu lalu.

Katanya, dalam laporan tersebut si mati dilaporkan telah keluar dari rumahnya dengan menunggang motosikalnya untuk mengisi minyak tetapi tidak pulang sehingga mayatnya ditemui kira-kira jam 11.00 pagi tadi.

Menurut Kamaruddin, mayat si mati telah ditemui oleh pemilik kedai menjual peralatan membuat rumah bersebelahan stor itu.

"Ketika ditemui mayat si mati didapati tiada sebarang kesan kecederaan pada tubuh malah motosikal jenis Honda Wave dan dompet milik si mati juga ditemui pada motosikalnya yang diletakkan berdekatan," katanya kepada pemberita.

Menurutnya, sebelum itu polis diberitahu anggota keluarganya yang si mati pernah dimasukkan ke Hospital daerah Besut awal bulan ini kerana mempunyai penyakit jantung dan lelah.

Mayatnya dibawa ke Hospital daerah Besut untuk bedah siasat. — BERNAMA

44 warga asing tanpa dokumen ditahan

Posted:

44 warga asing tanpa dokumen ditahan

21/10/2012 7:11pm

GEORGETOWN — Polis menahan 44 warga asing yang didapati tiada dokumen perjalanan sah menerusi "Ops Rantau" di sekitar pusat bandar, di sini hari ini.

Sumber polis berkata, mereka yang ditahan ialah warga Myanmar, Indonesia, Bangladesh dan Vietnam.

"Kesemua yang ditahan terdiri daripada 39 lelaki dan lima wanita berumur lingkungan 23 hingga 45 tahun dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut untuk siasatan lanjut," katanya kepada pemberita.

Operasi berlangsung selama dua jam dari pukul 3 petang itu memeriksa 315 rakyat asing, katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Timur Laut, ACP Gan Kong Meng ketika dihubungi mengesahkan penangkapan warga asing berkenaan.

Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 6 (3) Akta Imigresen 1959/63 yang memperuntukkan hukuman denda tidak lebih RM10,000 atau penjara lima tahun atau kedua-duanya jika sabit kesalahan. — BERNAMA

Empat ahli Geng Syawal ditahan polis

Posted:

Empat ahli Geng Syawal ditahan polis

21/10/2012 7:09pm

MELAKA — Polis menahan empat anggota Geng Syawal yang dipercayai terlibat dalam sindiket mencuri dan meleraikan kenderaan sekitar daerah ini di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, ACP Salehhudin Abd Rahman berkata, kesemua lelaki berusia antara 22 hingga 39 tahun itu ditahan di sebuah bengkel kenderaan kepunyaan salah seorang anggota kumpulan itu di Duyong di sini dalam serbuan jam 8 malam hasil maklumat orang awam.

Beliau berkata, polis turut menemui komponen kenderaan bernilai RM60,000 yang dipercayai dileraikan daripada lapan kenderaan tempatan selepas dicuri.

"Siasatan awal mendapati modus operandi kumpulan ini ialah membeli kenderaan tempatan yang dicuri sebelum meleraikannya dan menjualnya semula," katanya pada sidang media, di sini hari ini.

Beliau berkata, pihaknya turut menyiasat sekiranya sindiket tersebut turut terlibat sama mencuri kenderaan dan meleraikannya sebelum menjualnya dalam bentuk komponen.

Katanya, penahanan kesemua lelaki tersebut juga dipercayai telah membantu polis menyelesaikan sekurang-kurangnya lapan kes curi kenderaan tempatan melibatkan Proton Saga dan Iswara di negeri itu.

Beliau berkata, kesemua mereka yang kini ditahan reman selama empat hari bermula semalam disiasat mengikut Seksyen 379A Kanun Keseksaan kerana mencuri. — BERNAMA

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved