Selasa, 30 Oktober 2012

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


Bekas pelajar SMKPW bercuti di Grand Lexis

Posted:

Bekas pelajar SMKPW bercuti di Grand Lexis

DELI RASITA (berdiri empat dari kanan)bergambar bersama bekas pelajar SMKPW di Port Dickson baru-baru ini.


MERIAH. Bekas pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Putri Wilayah (SMKPW), Kuala Lumpur yang menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia pada tahun 1981 mengadakan majlis pertemuan semula dan percutian di Port Dickson, Negeri Sembilan baru-baru ini.

Program itu ditaja salah seorang bekas pelajar, Deli Rasita Abd. Rahman merangkap ketua dalam percutian tersebut.

Menurut Deli Rasita, majlis pertemuan semula itu akan dijadikan acara tahunan bagi mengumpulkan lebih ramai bekas pelajar SMKPW yang sudah terputus hubungan sejak sekian lama.

Katanya, tujuan perjumpaan semula itu adalah untuk mengeratkan hubungan serta mengimbau kembali kenangan zaman persekolahan.

Pemuda UMNO Arau anjur pameran kerjaya BN 2012

Posted:

Pemuda UMNO Arau anjur pameran kerjaya BN 2012

ROZABIL (tengah) melihat sekumpulan belia mengisi borang tawaran pekerjaan pada 'Kerjaya BN Youth Job Fair 2012' di Arau, Perlis baru-baru ini


KERJAYA. Pergerakan Pemuda UMNO Arau menganjurkan 'BN Youth Job Fair 2012' yang menawarkan 1,000 peluang pekerjaan di Dewan Majlis Perbandaran Kangar, Arau, Perlis baru-baru ini.

Seramai 3,000 belia dari Kedah dan Perlis hadir mencari peluang pekerjaan yang ditawarkan lebih 20 syarikat swasta dan agensi kerajaan yang terlibat dalam karnival kerjaya itu.

Antara syarikat dan agensi kerajaan yang terlibat iaitu Jabatan Tenaga Kerja dan Kementerian Sumber Manusia, Western Digital, The Store Sdn. Bhd., OSK Investment Bank, CIMA Berhad dan Sho Rubber.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Arau, Datuk Rozabil Abdul Rahman yang merasmikan karnival tersebut menyatakan, golongan belia di Perlis perlu berani dan gigih mencari rezeki walaupun perlu merantau di tempat lain.

Arosan FC juara Futsal 1Malaysia Parlimen Tenggara

Posted:

Arosan FC juara Futsal 1Malaysia Parlimen Tenggara

PEMAIN pasukan Arosan FC dan Sayong FC bergambar sebelum perlawanan akhir Kejohanan Futsal 1 Malaysia Parlimen Tenggara 2012 di Kulaijaya baru-baru ini.


TERBAIK. Pasukan Arosan FC dari Bandar Tenggara, Johor muncul juara kategori lelaki manakala Tenggara FC dari Taman Anggerik mengungguli kategori wanita Kejohanan Futsal 1 Malaysia Parlimen Tenggara 2012 yang berlangsung di Gelanggang Futsal 1Malaysia Felda Bukit Besar, Kulaijaya baru-baru ini.

Arosan FC menewaskan Sayong FC dengan jaringan 2-0 pada perlawanan akhir untuk merebut piala pusingan, hadiah wang tunai RM1,000 dan pingat manakala Sayong FC menerima RM700 dan pingat.

Tenggara FC memenangi kategori wanita selepas menundukkan S2 Bandar Tenggara 1-0 pada perlawanan akhir untuk merebut piala pusingan, wang tunai RM500 dan pingat manakala S2 Bandar Tenggara menerima RM300 dan pingat.

Hadiah disampaikan Pegawai Belia dan Sukan Daerah Kota Tinggi, Syafik Saprawi.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved