Ahad, 21 Oktober 2012

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


77 keluarga mangsa ribut terima sumbangan

Posted:

77 keluarga mangsa ribut terima sumbangan

MUNUSAMY (tengah) bersama penduduk Taman Kota Puteri dan Taman Megah Ria menerima cek sumbangan ribut JKM di Dewan Taman Kota Puteri, Pasir Gudang baru-baru ini.


PRIHATIN. Sebanyak 77 buah keluarga yang menjadi mangsa ribut di Taman Kota Puteri dan Taman Megah Ria, Johor Bahru, Johor menerima sumbangan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) pada satu majlis yang berlangsung di Taman Kota Puteri baru-baru ini.

Mangsa ribut terlibat menerima sumbangan tersebut yang disampaikan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Permas, M. Munusamy. Turut hadir ialah Pegawai JKM Daerah Johor Bahru, Manayi Ibrahim.

Menurut Munusamy, setiap keluarga menerima sumbangan antara RM200 hingga RM800 berdasarkan kerugian yang dialami dalam kejadian ribut pada 9 September lalu.

Katanya, sumbangan tersebut mampu meringankan beban penduduk yang terpaksa membaiki rumah mereka yang rosak selain membeli barangan keperluan harian.

Penduduk Keningau, Petronas tanam 120 batang pokok

Posted:

Penduduk Keningau, Petronas tanam 120 batang pokok

SEBAHAGIAN guru dan kakitangan Petronas menyiram pokok sempena Hari Penanaman Pokok di Keningau baru-baru ini.


HIJAU. Seramai 200 penduduk menyertai gotong-royong menanam sebanyak 120 batang pokok di Sekolah Kebangsaan Sook, Keningau, Sabah sempena Hari Penanaman Pokok di sekolah itu baru-baru ini.

Program tersebut dianjurkan oleh Petronas dengan kerjasama Pusat Tindakan Alam Sekitar Sabah dan Persatuan Pembangunan dan Kebajikan Wanita Sabah.

Turut hadir ialah Pembantu Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar negeri, Datuk Ellron Angin.

Pengerusi Petronas Wilayah Sabah dan Labuan, Joseph Podtung berkata, syarikat tersebut sentiasa menyokong usaha untuk melindungi alam sekitar terutamanya dalam menghadapi isu pemanasan global.

"Program tersebut diharapkan dapat mendidik masyarakat supaya menjaga dan memulihara alam sekitar dengan tidak melakukan aktiviti yang boleh merosakkannya," katanya.

PGA Kulim gotong-royong baiki, bersih madrasah

Posted:

PGA Kulim gotong-royong baiki, bersih madrasah

SEBAHAGIAN anggota PGA bergotong-royong membersihkan Madrasah Islam Manabi'ul Ulum di Kubang Ulu, Kulim Kedah baru-baru ini.


BERBAKTI. Seramai 341 pegawai dan anggota Batalion 2 Pasukan Gerakan Am (PGA) Kulim bergotong-royong membaiki dan membersihkan Madrasah Islam Manabi'ul Ulum di Kubang Ulu, Kulim, Kedah baru-baru ini.

Aktiviti tersebut bertujuan mendekatkan hubungan anggota polis dengan komuniti setempat menerusi kerja-kerja komuniti.

Pegawai Pemerintah Batalion 2 PGA, Superintendan Mokhtar Ismail berkata, pihaknya turut menyumbangkan sebuah mesin pam air bagi menggantikan mesin lama di madrasah itu.

Madrasah yang telah ditubuhkan sejak 1934 itu kini mempunyai sebanyak 462 orang pelajar. Rata-rata mereka ialah pelajar dari Kemboja, Indonesia, Vietnam, Thailand selain Malaysia.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved