Khamis, 6 September 2012

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Sebahagian Jalan Loke Yew ditutup malam esok

Posted:

Sebahagian Jalan Loke Yew ditutup malam esok

06/09/2012 6:21pm

KUALA LUMPUR — Sebahagian lorong Jalan Loke Yew di sini akan ditutup selama tiga hari bermula esok untuk kerja-kerja penurapan, kata Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) hari ini.

DBKL dalam satu kenyataan berkata, penutupan bermula pukul 10 malam hingga 5 pagi.

Pengguna jalan itu dinasihatkan supaya berhati-hati dan mematuhi papan tanda arahan lalu lintas yang disediakan.—BERNAMA

Menipu: Warga Indonesia dipenjara setahun, disebat

Posted:

Menipu: Warga Indonesia dipenjara setahun, disebat

06/09/2012 5:48pm

IPOH — Seorang warga Indonesia dijatuhi hukuman penjara setahun, denda RM5,000 dan satu sebatan oleh Mahkamah Majistret di sini hari ini selepas mengaku bersalah atas pertuduhan menipu sebuah syarikat membabitkan pembelian minyak diesel.

Abdul Muis, 42, yang memakai baju berwarna ungu membuat pengakuan itu selepas pertuduhan dibacakan terhadapnya di hadapan Majistret Haslinda A. Raof.

Abdul Muis didakwa menipu Syarikat Perwira Jutawan Sdn. Bhd. milik Woo Kok Woon dengan memperdaya mangsa untuk berurusniaga dengan syarikatnya yang tidak wujud iaitu P.T Ocean Centro Energy bagi pembekalan 100,000 tan metrik minyak diesel dengan cara memberikan jaminan bank palsu dari Bank Mandiri Indonesia bernombor 008-A 180743.

Tertuduh mendorong Kok Woon menyerahkan wang tunai RM900,025 (US$300,000) dengan cara mendepositkan wang itu melalui pemindahan telegraf ke dalam akaun Mandiri Bank Indonesia No 126.000.6243/10, milik syarikatnya— BERNAMA

Bayi ditemui mati dalam mangkuk tandas hospital

Posted:

Bayi ditemui mati dalam mangkuk tandas hospital

06/09/2012 5:30pm

KUANTAN — Seorang bayi lelaki yang dipercayai baharu dilahirkan dijumpai mati dalam mangkuk tandas di Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) di sini kira-kira 4.45 pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Kuantan, ACP Mohd. Jasmani Yusof berkata, berikutan itu seorang pelajar perempuan berumur 16 tahun yang dipercayai melahirkan bayi tersebut telah ditahan di hospital berkenaan.

"Bayi lelaki berkenaan telah dijumpai mati di dalam sebuah mangkuk tandas di Wad Teratai 2C dengan keadaan kepala bayi itu terperosok ke dalam mangkuk tandas.

"Anggota bomba terpaksa dipanggil bagi mengeluarkan bayi yang tersepit di dalam mangkuk tandas itu," katanya.

Beliau berkata, sebelum itu pihaknya menerima panggilan dari pihak hospital tentang perkara tersebut setelah dimaklumkan oleh petugasnya.— BERNAMA

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved