Sabtu, 1 September 2012

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Lelaki maut, rakan cedera dirempuh seladang

Posted:

Lelaki maut, rakan cedera dirempuh seladang

01/09/2012 7:10pm

IPOH — Seorang lelaki maut manakala seorang lagi cedera akibat dirempuh seladang di Hulu Air Pasir, Banding dekat Gerik semalam.

Musa Ismail, 56, maut akibat cedera parah di perut manakala Isa Abdullah, 24, patah kaki dan tangan kiri dan dirawat sebagai pesakit luar.

Kedua-dua mereka bersama seorang lagi rakan mereka, Abdul Mohd. Sharifudin A. Manas, 35, diserang haiwan itu ketika dalam perjalanan untuk memasuki Hutan Simpan Royal Belum secara haram antara pukul 3 dan 6 petang.

Abdul Mohd. Sharifudin tidak cedera, kata Ketua Polis Daerah Gerik, Supt. Abdul Manab Baharum ketika dihubungi hari ini.

Beliau berkata, kesemua mereka cuba memasuki hutan simpan itu melalui lorong tikus di Km 68.4 Jalan Raya Timur Barat (JRTB) untuk memancing dan memukat ikan.— BERNAMA

Pelajar ingin pulang ke asrama maut kemalangan

Posted:

Pelajar ingin pulang ke asrama maut kemalangan

01/09/2012 7:08pm

BESUT - Seorang pelajar Tingkatan 4 sebuah sekolah menengah Vokasional di Besut maut apabila motosikal yang diboncengnya terlibat dalam kemalangan dengan sebuah kereta di Km2, Jalan Jerteh-Kampung Raja dekat Kampung Jawek, malam semalam.

Muhammad Yusri Asraf Ali, 16, yang berasal dari Kampung Darau, Hulu Besut mati di tempat kejadian manakala rakannya Mohd. Ikhwan Kaswadi, 17, cedera parah dan kini dirawat di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian, Kelantan.

Ketua Polis Daerah Besut, Supt. Kamaruddin Zakaria berkata, ketika kejadian kira-kira pukul 7 malam itu, kedua-dua pelajar dalam perjalanan pulang ke asrama sekolah.

"Ketika di tempat kejadian, sebuah kereta di hadapan mereka telah tiba-tiba membelok ke kanan menyebabkan motosikal yang ditunggangi Mohd. Ikhwan melanggar bahagian belakang sebelah kiri kereta berkenaan.

"Ini menyebabkan penunggang motosikal dan mangsa tercampak ke hadapan," katanya kepada pemberita di sini hari ini.— BERNAMA

UMS tawar 5,068 tempat pelajar baharu

Posted:

UMS tawar 5,068 tempat pelajar baharu

01/09/2012 4:33pm

KOTA KINABALU — Sebanyak 5,068 tempat ditawarkan kepada pelajar baharu Universiti Malaysia Sabah (UMS) mengikuti pengajian dalam pelbagai bidang bagi sesi akademik 2012/2013.

Naib Canselor UMS, Prof. Dr. Mohd. Harun Abdullah berkata, ini menunjukkan peningkatan sembilan peratus berbanding jumlah tempat yang ditawarkan tahun lepas iaitu seramai 4,606 orang.

"Setakat petang semalam, seramai 4,140 pelajar sudah mendaftar. Tahun ini kita mulakan sistem pendaftaran secara online dan ternyata ia satu peningkatan yang baik dalam pengurusan pendaftaran pelajar universiti ini.

"Kita memahami masalah pelajar terutama yang tinggal di kawasan luar bandar yang tidak dapat melayari internet, oleh itu kita beri tempoh satu atau dua minggu kepada mereka untuk mendaftar,"katanya kepada pemberita di Kolej Kediaman UMS di Likas, dekat sini hari ini.— BERNAMA

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved