Ahad, 16 September 2012

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Badan putus dirempuh kereta api

Posted:

Badan putus dirempuh kereta api

KEADAAN motosikal ditunggangi dua beradik yang dirempuh kereta api di Jalan Kuala Ketil, Sungai Petani semalam.


SUNGAI PETANI - Seorang gadis yang bekerja di sebuah kilang maut dengan badannya terputus dua manakala kakaknya cedera parah selepas motosikal yang ditungganginya dirempuh kereta api di Jalan Kuala Ketil di sini semalam.

Mangsa yang terbunuh ialah K. Nalini, 18, manakala mangsa yang cedera parah ialah K. Rani, 22.

Sebelum kejadian pada pukul 12.45 tengah malam, adik- beradik yang bekerja di sebuah kilang di Taman Ria Jaya di sini menunggang motosikal untuk pulang ke rumah mereka di Taman Kelisa Ria selepas berkunjung ke rumah rakan di Taman Pekan Baru.

Bagaimanapun, motosikal ditunggangi Nalini dirempuh dan diseret kereta api membawa muatan simen selepas mangsa dikatakan menyelinap di bawah palang penghadang landasan yang sudah ditutup.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Ariel Peterpan muncul di Malaysia

Posted:

Ariel Peterpan muncul di Malaysia

Oleh RONI HIDAYAT RIDWAN
roni.ridwan@kosmo.com.my

PARA peminat memberi sokongan kepada Ariel Peterpan yang mengadakan pertunjukan di KL Live, Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR – Selepas dibebaskan dari penjara Kebon Waru, Bandung, Indonesia hampir dua bulan lalu, vokalis popular Indonesia, Nazriel Irham atau Ariel Peterpan membuat penampilan sulungnya di ibu negara semalam.

Kemunculan vokalis tersebut bersama kumpulan baharunya yang dikenali sebagai Noah adalah bersempena konsert Tentang Bahtera yang sedang mereka jayakan.

Mereka kini dalam siri jelajah ke lima buah negara iaitu Australia, Hong Kong, Malaysia, Singapura dan Indonesia.

Ia juga bertujuan untuk mempromosi nama baharu kumpulan muzik yang dianggotai oleh Ariel itu.

"Kami cuba hadir ke negara ini secepat mungkin dan terpaksa bergegas pergi dengan segera kerana akan membuat persembahan di Singapura malam ini (malam tadi).

"Namun kami akan tetap kembali ke Malaysia setelah Noah tampil dengan lebih banyak lagu pada masa akan datang," ujar Ariel di hadapan 500 peminat yang hadir untuk menyaksikan persembahan sulung Noah di pusat hiburan KL Live di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Laksana perubahan secara tersusun

Posted:

Laksana perubahan secara tersusun

NAJIB (tengah) dan Abdul Taib (dua dari kiri) menyaksikan Mohamed Khaled menyerahkan surat kebenaran menubuhkan Kolej Universiti Teknologi Sarawak kepada Menteri Kewangan Kedua Sarawak, Datuk Seri Wong Soon Koh (dua dari kanan) di Sibu semalam.


SIBU - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, Malaysia amat mengalu-alukan perubahan tetapi ia mesti dilaksanakan secara terancang dan sistematik, bukannya yang bersifat tidak tersusun serta kelam-kabut.

"Kita mahukan perubahan yang boleh membawa perubahan dan kemajuan sebenar, bukannya yang tidak tersusun dan kelam-kabut," katanya pada majlis pecah tanah universiti terbaharu di Sarawak, Kolej Universiti Teknologi Sarawak di Old Airport Road di sini semalam.

Hadir sama pada majlis itu ialah isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor; Ketua Menteri, Tan Sri Abdul Taib Mahmud dan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.

Najib berkata, ada pihak tertentu yang menguar-uarkan kononnya mahu membawa perubahan kepada negara ini pada pilihan raya umum akan datang.

"Semua ini semata-mata untuk meraih undi. Mereka sanggup menjanjikan matahari dan bulan, malahan seluruh sistem galaksi kepada orang ramai.

"Sebenarnya kerajaan Barisan Nasional (BN) yang telah banyak membawa perubahan, malahan penduduk di kawasan luar bandar turut menikmati hasil daripada perubahan itu.

"Kita akan lakukan lebih banyak untuk masa depan kerana ia merupakan proses jangka panjang dan tidak boleh dilakukan dengan tergesa-gesa. Kita akan tunaikan apa yang kita janjikan," katanya.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved