Ahad, 23 September 2012

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


Bekas pelatih Kemas tubuhkan alumni

Posted:

Bekas pelatih Kemas tubuhkan alumni

HASSAN (duduk, empat dari kiri) bersama sebahagian ahli jawatankuasa Alumni Bekas Pelatih ILKSI di Seri Iskandar, Perak baru-baru ini.


BERSATU. Bekas pelatih kursus Fesyen dan Pakaian Wanita Institut Latihan Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) Seri Iskandar (ILKSI), Perak telah menubuhkan alumni mereka baru-baru ini.

Majlis perasmian penubuhan alumni itu dianggotai seramai 447 bekas pelatih itu disempurnakan Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Hassan Malek.

Presiden Alumni Bekas Pelatih ILKSI, Jisry Hamzah berkata, penubuhan persatuan tersebut bertujuan untuk memperkukuh lagi rangkaian jaringan perhubungan di antara lulusan institut tersebut dan pengurusan Kemas.

"Rata-rata bekas pelatih ILKSI yang ditubuhkan sejak tahun 2007 terlibat dalam industri fesyen dan pembuatan pakaian wanita dan pendapatan sekurang-kurangnya RM2,000 sebulan," katanya.

Mangsa kebakaran dapat bantuan

Posted:

Mangsa kebakaran dapat bantuan

ABDUL KARIM (tiga dari kanan) dan Sahrein (kiri) menyampaikan sumbangan barangan keperluan kepada mangsa kebakaran di Kampung Tanjung Parang, Asajaya, Sarawak baru-baru ini.


PRIHATIN. Nasib mangsa kebakaran di Kampung Tanjung Parang, Asajaya di Kuching, Sarawaki mendapat perhatian Padiberas Nasional Berhad (Bernas) yang menghulurkan bantuan kepada tiga buah keluarga yang hilang tempat berlindung dalam kejadian kebakaran baru-baru ini.

Bantuan disampaikan oleh Menteri Muda Pembangunan Belia Sarawak merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri Asajaya, Abdul Karim Rahman Hamzah sementara Bernas diwakili oleh Eksekutif Komunikasi Korporat Beras Corporation Sdn. Bhd. Sarawak, Sahrein Maloh.

Menurut Sahrein, sumbangan barangan keperluan tersebut merupakan salah satu inisiatif dan tanggungjawab sosial korporat Bernas kepada komuniti di negeri itu.

"Program yang dinamakan Nur Ikhlas Bernas dijalankan sepanjang tahun. Kita turut menyasarkan seramai 1,500 orang golongan kurang bernasib baik akan menerima sumbangan daripada Bernas pada tahun ini," katanya.

Hadir sama, Residen Bahagian Samarahan, Ismail Hanis dan Pegawai Daerah Asajaya, Rubiah Wang.

Menurut Abdul Karim, langkah Bernas perlu dicontohi oleh pihak swasta lain di Malaysia.

YPK tampung pembiayaan beli van SMK Lailatul Shahreen

Posted:

YPK tampung pembiayaan beli van SMK Lailatul Shahreen

SHAHIDAN (tengah) memotong riben sebagai simbolik penyerahan van yang disumbangkan kepada SMK Lailatul Shahreen, Kangar baru-baru ini.


SUMBANGAN. Yayasan Pok dan Kassim (YPK) melaksanakan tanggungjawab sosialnya apabila menanggung sebahagian besar pembelian sebuah van bernilai RM63,000 bagi kegunaan warga Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Lailatul Shahreen, Kangar, Perlis baru-baru ini.

YPK membiayai sebanyak RM45,000 manakala bakinya RM18,000 dikumpulkan melalui sumbangan oleh ibu bapa serta pinjaman daripada guru bagi membeli van jenis Toyota itu.

Pihak sekolah terhutang budi dengan sumbangan yang diberikan oleh YPK itu dan akan memanfaatkan kenderaan terbabit untuk kepentingan pelajar.

Pengerusi YPK, Datuk Seri Shahidan Kassim menyampaikan kunci replika van terbabit kepada pihak sekolah dan turut dihadiri Ketua Pegawai Eksekutif YPK, Azihani Ali dan Pegawai Jabatan Pelajaran Perlis, Zulkifli Daraof.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved