Isnin, 17 September 2012

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


Pertemuan semula bekas pelajar SMKPW

Posted:

Pertemuan semula bekas pelajar SMKPW

BEKAS pelajar SMKPW bergambar semasa majlis perjumpaan semula di Subang Jaya, Selangor baru-baru ini.


MERIAH. Bekas pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Putri Wilayah (SMKPW) bertemu pada majlis perjumpaan semula baru-baru ini.

Majlis diadakan di rumah salah seorang bekas pelajar, Normala Abd. Aziz di Putera Heights, Subang Jaya.

Normala berkata, majlis itu diadakan setiap tahun bagi mengumpulkan bekas pelajar SMKPW.

Mereka yang hadir pada hari itu melibatkan bekas pelajar tahun 1981 dan 1982.

Ia adalah perjumpaan kali kedua bekas pelajar SMKPW pada tahun ini. Pada Februari lalu, bekas pelajar dari tahun 1981 hingga 1985 sekolah itu mengadakan pertemuan di Flamingo Bowling Centre, Kuala Lumpur.

Program Merdeka 1Malaysia SK Puchong Utama 2 meriah

Posted:

Program Merdeka 1Malaysia SK Puchong Utama 2 meriah

KOHILAN (dua dari kiri) bersama Handon (tiga dari kanan) dan Zaleha (dua dari kanan) pada majlis Program Merdeka 1Malaysia di SK Puchong Utama 2, Puchong, Selangor baru-baru ini.


SEMANGAT. Kira-kira 1,000 orang tetamu termasuk ibu bapa memeriahkan Program Merdeka 1Malaysia yang diadakan di Sekolah Kebangsaan (SK) Puchong Utama 2, Taman Puchong Utama, Puchong baru-baru ini.

Program anjuran Persatuan Ibu Bapa dan Guru dan pihak Human Nature and Development Society (Hands) itu bertujuan memberi kesedaran kepada murid dan masyarakat tentang kemerdekaan yang dinikmati hari ini selain memberi pendedahan dan informasi terhadap sejarah penubuhan negara.

Guru Besar, Handon Asaari berkata, program itu diadakan sebagai pengisian sempena Sambutan Hari Malaysia yang disambut di seluruh negara.

"Selain dapat membina hubungan erat antara sekolah dengan pihak luar, program itu juga mampu memupuk semangat perpaduan kaum yang merupakan tunjang kemakmuran negara," ujarnya.

Program tersebut diisi dengan pelbagai aktiviti seperti sukaneka, penanaman 55 batang pokok, perbarisan dan pertandingan mewarna.

Merasmikan majlis itu ialah Timbalan Menteri Luar, A. Kohilan Pillay. Turut hadir, penaung Hands, Tan Sri Zaleha Ismail.

Merdeka Raya penghubung antara kolej dan masyarakat

Posted:

Merdeka Raya penghubung antara kolej dan masyarakat

SEBAHAGIAN daripada pelajar menyertai acara sepak raga pada program Merdeka Raya di Jempol baru-baru ini.


MESRA. Pelbagai cara dilakukan pihak institusi pengajian tinggi awam dan swasta di negara ini untuk mendekatkan pelajarnya dengan masyarakat setempat.

Salah satu institusi pendidikan yang menjalankan usaha tersebut ialah Kolej Komuniti Jempol, Negeri Sembilan dengan menganjurkan program Merdeka Raya di Taman Sri Mahsan, Jempol baru-baru ini.

Program berkenaan disertai lebih 500 pengunjung dengan melibatkan 200 pelajar kolej yang beramah mesra dengan para penduduk sekitar.

Ketua Jabatan Kejuruteraan dan Kemahiran kolej tersebut, Enar Ishak berkata, sambutan kemerdekaan dan Aidilfitri dengan komuniti luar itu merupakan kali pertama dianjurkan pihak kolej itu.

"Kita berharap pendekatan itu akan dapat mempromosikan kolej selain menjalinkan hubungan baik sesama masyarakat setempat," katanya.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved