Ahad, 26 Ogos 2012

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


APMM gagalkan cubaan seludup 200 tong gas

Posted:

APMM gagalkan cubaan seludup 200 tong gas

25/08/2012 8:10pm

TAWAU — Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) di sini menggagalkan cubaan menyeludup 200 tong gas memasak dari Tawau menggunakan bot, petang semalam.

Pengarah Operasi APMM Tawau, Komander Maritim Azman Samsudin berkata, tong gas berkenaan dirampas dari sebuah bot panjang yang dalam perjalanan ke Sungai Haji Kuning, Pulau Sebatik pada 5.30 petang selepas diperiksa di kawasan perairan Tawau.

"Semasa pemeriksaan dilakukan, terdapat seorang juragan warga tempatan dan seorang penumpang wanita warga Indonesia berumur lingkungan 20-an dan 30-an dalam bot tersebut," katanya dalam kenyataan hari ini.— BERNAMA

Pelajar dikhuatiri lemas ketika bermain rakit

Posted:

Pelajar dikhuatiri lemas ketika bermain rakit

25/08/2012 7:35pm

KOTA BHARU — Seorang kanak-kanak lelaki dikhuatiri lemas ketika bermain rakit bersama empat rakannya di Sungai Lebir, dekat Kampung Tualang di Kuala Krai, hari ini.

Mangsa, Mohd. Ikram Zainuddin, 12, murid Tahun Enam Sekolah Kebangsaan Sultan Yahya Petra I, Kuala Krai, gagal menyelamatkan diri apabila rakit yang dinaiki dikatakan terbalik dan dibawa arus sungai itu, kira-kira pukul 1.30 tengah hari.

Ketua Polis Daerah Kuala Krai, Supt. Abd. Rahman Jaafar berkata, empat rakan mangsa yang berumur sebaya dengannya dapat menyelamatkan diri.

Sehingga pukul 6 petang ini, gerakan mencari yang dilakukan oleh agensi penyelamat dan penduduk kampung masih gagal menemui mangsa, katanya ketika dihubungi dari sini, hari ini.— BERNAMA

Mangsa culik lanun Nigeria, George tiba di M’sia

Posted:

Mangsa culik lanun Nigeria, George tiba di M'sia

25/08/2012 7:08pm

SEPANG — George Lipih Ambo, rakyat Malaysia yang diculik sekumpulan lanun di Teluk Guinea, Nigeria selama 20 hari tidak pernah terfikir boleh kembali ke tanah air dan bersatu dengan keluarga.

Anak kelahiran Sri Aman, Sarawak yang masih dalam keadaan trauma ketakutan berikutan berhadapan dengan senjata api M16 sepanjang 20 hari itu, tidak dapat mengawal perasaan apabila bertemu ahli keluarga setibanya di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada 2.45 petang tadi.

"Saya mengucapkan terima kasih kepada Tuhan yang menyelamatkan saya, juga pada rakyat Malaysia yang banyak mendoakan keselamatan saya termasuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak atas sokongan beliau dalam usaha menyelamatkan saya.

"Fikiran saya masih terganggu... saya tidak tahu apa nak cakap," katanya kepada pemberita sebaik tiba di KLIA di sini, hari ini.— BERNAMA

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved