Selasa, 28 Ogos 2012

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


Rancang rumah terbuka di hotel

Posted:

Rancang rumah terbuka di hotel

Oleh HARYATI KARIM

KONSEP rumah terbuka sempena musim perayaan sudah menjadi suatu tradisi di negara ini. - Gambar hiasan


SETIAP kali tiba musim perayaan, perancangan mengadakan rumah terbuka sering muncul dalam senarai perkara yang hendak dilaksanakan. Seumpama sebuah tradisi dalam masyarakat kita, rumah terbuka adalah peluang untuk bertemu ahli keluarga, sanak saudara dan sahabat handai yang jauh mahupun yang dekat di bawah satu bumbung.

Sempena Hari Raya Aidilfitri ini, jemputan rumah terbuka tentunya mengisi jadual kunjungan dalam kalangan masyarakat kita. Lagipun, kerana kelaziman hari raya di Malaysia disambut sepanjang bulan Syawal, ramai yang mahu mengambil peluang menganjurkan majlis tersebut.

Sebelum ini, rumah terbuka dianjurkan di kediaman persendirian, baik di kampung mahupun di bandar. Ada juga yang menggunakan ruang atau bangunan tertentu seperti khemah sementara ataupun balai rakyat di taman perumahan masing-masing.

Beberapa kediaman apartmen ataupun kondominium juga mempunyai kemudahan dewan serbaguna untuk menampung kunjungan tetamu yang ramai.

Kini, tuan rumah beralih pula kepada cara yang lebih mudah dan menarik. Mereka memilih untuk mengadakan rumah terbuka di hotel-hotel yang menyediakan perkhidmatan tersebut.

Bernilai tambah

Penyediaan hidangan lazat dan pelbagai perkhidmatan bernilai tambah oleh pihak hotel pastinya meringankan beban tuan rumah untuk mengemas, memasak dan seterusnya memberi keselesaan buat para tetamu.

Apabila banyak perkara asas rumah terbuka sudah dipertanggungjawab kepada pihak hotel, tuan rumah boleh memberi perhatian kepada tugas melayan tetamu dengan lebih lancar.

Hotel Concorde, Shah Alam, Selangor ialah antara hotel yang menyediakan pakej rumah terbuka sepanjang bulan Syawal. Bermula pada harga RM49 seorang, keperluan mengadakan rumah terbuka sudah sedia dipenuhi dan dilaksanakan.

Bagi tujuan tersebut, barisan chef berpengalaman di Hotel Concorde mampu menyediakan pelbagai seleksi hidangan tradisi yang boleh menghidupkan suasana sambutan Aidilfitri.

Sajian utama seperti sate, puyuh dan ayam goreng rempah, daging gulai kawah dan kambing masak beriani boleh dinikmati. Semua kelazatan itu mengiringi keenakan lemang pulut serunding, ketupat, dodol serta banyak lagi hidangan lain. Tidak ketinggalan, susunan meja dan hiasan dewan makan mengikut tema yang dipilih juga disiapkan.

Selain itu, pakej rumah terbuka Hotel Concorde, Shah Alam turut disertai kegunaan dewan secara percuma, meja menyambut tetamu, bunga segar untuk setiap meja termasuk meja VVIP/VIP, sistem bunyi asas, tirai latar dengan maksimum 60 huruf tanpa logo dan tempat letak kereta untuk tetamu jemputan dengan kadar harga tetap.

Perjalanan acara rumah terbuka tentunya menjadi lebih tersusun dan tuan rumah boleh melayan semua tetamu yang hadir dengan hati yang tenang. Mereka tidak perlu bimbang andai makanan dan kerusi meja tidak mencukupi kerana semua itu akan diuruskan oleh kakitangan hotel.

Jika tetamu jemputan berasal dari luar daerah, tidak perlu bimbang kerana Hotel Concorde, Shah Alam, mempunyai sebanyak 381 bilik dan suit untuk tetamunya. Penginap boleh memilih unit bilik yang mempunyai pemandangan Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah ataupun kolam renang yang indah.

Bagi anda yang telah merancang untuk mengadakan majlis rumah terbuka dan menyediakan tempat penginapan untuk tetamu jangan melepaskan peluang sempena ulang tahun ke-15 Hotel Concorde, Shah Alam kerana anda berpeluang untuk memperolehi 15 peratus diskaun jika menempah bilik secara talian. Promosi ini adalah untuk semua jenis bilik dan sah sehingga 30 September 2012.

Fleksibel, selesa dan berbaloi adalah kata kunci untuk kejayaan dan kemeriahan rumah terbuka anda. Jika ingin menempah pakej rumah terbuka atau mendapatkan maklumat lanjut sila hubungi talian 03-5512 220 serta sambungan 2122/2124. Selain itu anda juga boleh layari laman web shahalam.concordehotelsresorts.com.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved