Jumaat, 9 Disember 2011

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Rumah hangus: 2 keluarga sehelai sepinggang

Posted:

Rumah hangus: 2 keluarga sehelai sepinggang

Rumah hangus: 2 keluarga sehelai sepinggang

09/12/2011 9:09pm

ALOR SETAR – Dua keluarga membabitkan 15 orang di Kampung Baru, Kuala Kedah dekat sini tinggal sehelai sepinggang setelah rumah papan yang dihuni sejak 40 tahun lalu musnah dalam kebakaran petang tadi.

Kejadian 1.35 petang itu memusnahkan lima buah rumah iaitu dua rumah berpenghuni dan tiga lagi rumah kosong.

Mangsa Siti Manisah Arif Johari, 37, berkata, ketika kejadian dia sedang melipat pakaian di dalam bilik sebelum mendengar jeritan dari jirannya sebelum beliau membawa tiga anaknya yang berada dalam rumah menyelamatkan diri.

Katanya, dia cuba sedaya upaya untuk memadam kebakaran di bahagian dapur tetapi gagal apabila api marak dengan cepat.

"Kami sekeluarga tinggal sehelai sepinggang sebab tak sempat untuk menyelamatkan barang atau dokumen penting. Saya bersyukur sebab anak-anak selamat," katanya kepada pemberita di tempat kejadian.

Timbalan Penguasa Bomba dan Penyelamat Alor Setar, Mahmad Fauzi Abdullah berkata, 14 anggota dan dua jentera bomba dari Jalan Raja dapat mengawal kebakaran sepenuhnya pukul 3 petang selepas menerima panggilan 1.51 tengah hari.

Punca kejadian dan jumlah kerugian masih disiasat. – Bernama

Full content generated by Get Full RSS.

Polis tangkap 10 suspek kes bunuh

Posted:

Polis tangkap 10 suspek kes bunuh

Polis tangkap 10 suspek kes bunuh

09/12/2011 9:07pm

GEORGETOWN – Polis Pulau Pinang menangkap 10 orang suspek berumur lingkungan 16 hingga 71 tahun yang terlibat dalam kes bunuh seorang lelaki di Jalan P. Patto-Taman Tanjung, Butterworth Ahad lepas.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, SAC II Zahruddin Abdullah berkata, tiga daripada suspek yang terlibat menyerah diri secara sukarela kepada polis di Butterworth semalam.

"Berdasarkan maklumat orang ramai pihak polis berjaya memberkas suspek yang terlibat, bagaimanapun masih terdapat beberapa suspek yang belum diberkas, kesemua mereka direman sehingga 14 Disember ini," katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan di sini, hari ini.

Mangsa, M. Jegathiswaran, 25, yang memandu sebuah kereta bersama dengan rakannya diserang lebih 10 lelaki apabila mereka berhenti di persimpangan Jalan P. Patto-Taman Tanjung di Butterworth.

Mangsa kemudian diseret keluar dari tempat duduk pemandu dan dibelasah oleh kumpulan penyerang terbabit hingga menyebabkan kematian mangsa kira-kira pukul 4.30 pagi pada hari kejadian.

Bagaimanapun, rakannya yang berusia 20-an, tidak disentuh oleh penyerang terbabit.

Mangsa ditemui mati di tempat kejadian dengan kecederaan parah di bahagian kepala dan badan. Beberapa topi keledar dan kayu juga ditemui di tempat kejadian. – Bernama

Full content generated by Get Full RSS.

Curi kabel: Penagih dadah maut dihempap lif

Posted:

Curi kabel: Penagih dadah maut dihempap lif

Curi kabel: Penagih dadah maut dihempap lif

09/12/2011 9:04pm

KUALA LUMPUR – Seorang penagih dadah mati dihempap lif ketika cuba mencuri kabel di sebuah bangunan lama di Jalan Dang Wangi di sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, ACP Zulkarnain Abdul Rahman berkata, lelaki tempatan berumur 28 tahun itu ditemui orang awam kira-kira 4 petang.

"Lelaki itu maut di tempat kejadian," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Zulkarnain berkata, mangsa cedera parah di bahagian badan dan kepala akibat dihempap besi lif yang terjatuh ke atasnya.

Bangunan lama tersebut dikatakan menempatkan sebuah kolej swasta sebelum ini. – Bernama

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved