Ahad, 4 Disember 2011

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Dua sahabat maut

Posted:

Dua sahabat maut

Dua sahabat maut

04/12/2011 6:22pm

SEREMBAN — Dua wanita maut selepas kereta yang dinaiki mereka merempuh sebuah lori treler di Kilometer 285, Lebuhraya Utara-Selatan arah Selatan, di Nilai, dekat sini awal pagi ini.

Jurucakap polis berkata, kejadian berlaku pada kira-kira pukul 5.55 pagi semasa Khow Kim Lan, 29, dan Lau Wong Yee, 27, dalam perjalanan pulang ke rumah mereka di Senawang dari Kuala Lumpur.

Beliau berkata, kedua-dua sahabat itu maut selepas kereta Perodua Kelisa yang dinaiki mereka merempuh bahagian belakang lori treler yang sedang berhenti di lorong kecemasan.

"Pemandu kereta itu dipercayai gagal mengawal kenderaan lalu merempuh bahagian belakang lori treler yang sedang mengalami kerosakan tayar itu," katanya. - Bernama

Full content generated by Get Full RSS.

361,661 tong sampah baharu

Posted:

361,661 tong sampah baharu

361,661 tong sampah baharu

04/12/2011 5:37pm

KUALA LUMPUR — Alam Flora Sdn Bhd akan membahagi-bahagikan 361,661 tong sampah baharu percuma kepada penduduk yang tinggal di sekitar Kuala Lumpur, Putrajaya, Kuantan dan Pekan mulai Dis ini sehingga penghujung April tahun depan.

Ketua Pegawai Eksekutifnya Mohd Zain Hassan berkata, jumlah tong yang akan dibahagikan di Kuala Lumpur adalah 254,220 unit, Putrajaya (15,543), Kuantan (85,915) dan Pekan (5,983).

"Tong-tong baharu ini diperbuat daripada bahan yang boleh kekal lama, tahan cuaca dikenali sebagai polyethylene padat (HDPE), dan setiap tong boleh diisi sehingga 50 kg sisa pepejal.

"Kami akan pastikan tong digantikan setiap lima tahun sekali, walaupun ia tahan sehingga tujuh tahun, namun bagi kemudahan penduduk kami akan menggantikannya dengan yang baharu," katanya kepada pemberita di satu sidang akhbar di Kompleks Sukan Bangsar di sini hari ini. - Bernama

Full content generated by Get Full RSS.

Gempa sederhana gegar New Zealand

Posted:

Gempa sederhana gegar New Zealand

Gempa sederhana gegar New Zealand

04/12/2011 5:34pm

PUTRAJAYA 4 Dis. - Gempa bumi berukuran 5.7 pada skala Richter menggegarkan Wellington, Marlborough, sebahagian Pulau Utara serta Pulau Selatan New Zealand, semalam.

Kementerian Luar dalam satu kenyataan hari ini berkata, tiada kematian dilaporkan setakat ini, meskipun gempa bumi tersebut adalah yang terbesar melanda Wellington sejak tahun 1966.

Kesemua rakyat Malaysia termasuk para pelajar dilaporkan selamat dan Suruhanjaya Tinggi Malaysia di Wellington akan terus memantau serta berhubung dengan pelajar-pelajar yang berada di kawasan terjejas. - Bernama

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved