Khamis, 15 Disember 2011

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Cinta ringkas Dong Wook, Sun-A

Posted:

Cinta ringkas Dong Wook, Sun-A

Cinta ringkas Dong Wook, Sun-A

AKTOR Lee Dong Wook nampaknya masih popular dan diminati ramai meskipun sudah dua tahun menyepi daripada dunia lakonan kerana menjalani latihan ketenteraan yang wajib diikuti oleh setiap lelaki Korea Selatan.

Pertemuan dengan figura yang menjadi pujaan ramai selepas kemunculan dalam drama popular My Girl (2005) pada sidang akhbar bersempena promosi drama terbaharu Scent of Woman gandingannya bersama aktres popular Kim Sun-A, di Kuala Lumpur pada minggu lalu membongkar sedikit sebanyak rahsia Dong Wook.

Akuinya, selepas dua tahun berada dalam kem tentera, dia yang menamatkan latihan ketenteraan pada 20 Jun lepas bimbang andai peminat sudah melupakannya impak lambakan aktor baharu yang muncul saban hari.

Disebabkan itu, dia menerima tawaran untuk berlakon dalam drama Scent of Women ketika dia masih berada dalam latihan ketenteraan. Tidak sempat berehat, sebaik sahaja latihannya ketenteraannya tamat, Dong Wook terus berada di set penggambaran drama Scent of Women.

"Saya menerima tawaran berlakon Scent of Woman kerana jalan ceritanya yang menarik dan ia sebuah cerita cinta yang ringkas tetapi terdapat kesedihan dan kegembiraan di dalamnya.

"Bahkan saya yakin drama ini mampu menaikkan nama saya semula. Selain itu, selepas menjalani latihan ketenteraan, saya mahu terlibat dalam sebuah karya yang tidak terlalu berat tetapi dalam masa yang sama memberi impak kepada penonton," ujar Dong Wook.

Sambungnya, apabila mendengar aktres Kim Sun-A bakal mendokong watak kekasihnya dalam Scent of Women, dia terus bersetuju membintangi drama itu kerana dia yakin dengan kemampuan Sun-A.

"Sebenarnya saya sedikit gugup ketika mula-mula berada di set penggambaran kerana sudah dua tahun saya tinggalkan kerjaya sebagai aktor.

"Tetapi kerana Sun-A berada di tangga teratas dalam senarai aktres pilihan saya, saya yakin dengan bantuannya, saya mampu beri lakonan yang terbaik," tuturnya yang telah berlakon 18 buah drama dan empat buah filem.

Dong Wook dedah tubuh

Dalam drama serta filem lakonannya sebelum ini, jarang sekali dapat dilihat Dong Wook menayangkan badan. Bagaimanapun, dalam drama Scent of Women, Dong Wook tanpa segan silu mendedahkan tubuhnya.

Mengetahui dia harus melakukan adegan dedah tubuh dalam banyak babak Scent of Woman, justeru sejak berada dalam kem tentera lagi, Dong Wook telah bersenam untuk memperoleh tubuh yang berotot.


KEMUNCULAN terbaharu Lee Dong Wook dan Kim Sun-A yang berbeza daripada dahulu.


"Semasa masih dalam kem tentera lagi saya berusaha bersenam untuk mendapatkan tubuh seperti sekarang. Malah, ketika penggambaran, saya akan bersenam untuk dua jam setiap hari meskipun keletihan dan penggambaran habis lewat pagi.

"Sebenarnya, saya tidak berapa selesa dengan adegan tayang tubuh tetapi adegan itu diperlukan dan sebagai aktor, saya lakukannya.

"Tambahan, kami melakukan penggambaran di laut dan tepi pantai, bagi mengelakkan warna kulit badan saya tidak sekata, saya lebih selesa buka baju," jawabnya mengenai drama yang menjalani penggambaran di Okinawa, Jepun itu.

Aktor berusia 30 tahun itu yang kini sedang sibuk dengan penggambaran drama Wild Romance mengakui dirinya kini lebih matang berbanding awal kemunculannya dahulu.

"Saya masih ingat ketika berlakon dalam drama My Girl saya berusia 24 tahun. Sejak itu, terlalu banyak perubahan yang berlaku pada diri saya dan ia merupakan pengalaman yang amat berharga buat saya.

"Sebagai seorang aktor, saya mahu diingati sebagai seorang aktor yang bagus dan saya mahu orang mengenali saya kerana bakat lakonan saya," tuturnya yang kini semakin cenderung dalam bidang pengarahan.

Rahsia diet Sun-A

Peminat Kim Sun-A di Malaysia pasti masih ingat dengan watak Kim Sam Soon seorang wanita yang suka berterus terang dan lucu dalam drama My Lovely Sam Soon (2005). Ketika drama itu menjadi popular, Sun-A dikritik bukan kerana lakonannya tetapi kerana fizikalnya yang agak gempal dan berisi, tidak seperti selebriti yang lain.

Kini, Sun-A pada usia 36 tahun sebaliknya memiliki tubuh badan yang langsing cukup berbeza daripada awal kemunculannya dahulu.

Ujarnya: "Saya bersenam untuk mendapatkan tubuh badan seperti ini. Tetapi tubuh badan saya sekarang terlalu kurus untuk disesuaikan dengan watak saya dalam Scent of Women kerana dalam drama itu saya ialah seorang pesakit kanser yang memiliki jangka hayat yang pendek."

Drama 16 episod arahan Park Hyung Ki yang kini hangat ditayangkan di Astro ONE HD setiap hari Rabu dan Khamis pada pukul 9.05 malam itu mengisahkan tentang seorang wanita bernama Lee Yeon Jae (lakonan Sun-A) yang disahkan oleh doktor menghidap penyakit kanser dan memiliki jangka hayat selama enam bulan sahaja.

Disebabkan penyakitnya itu, Yeon Jae meletakkan jawatannya di agensi pelancongan untuk menjalani kehidupan sepenuhnya dengan pergi melancong sendirian.

Ketika melancong, dia bertemu dengan Kang Ji Wook (Dong Wook), anak lelaki tunggal kepada pemilik sebuah syarikat pelancongan. Selain Sun-A dan Dong Wook, pelakon lain yang terlibat dalam drama itu ialah Uhm Ki Joon dan Seo Hyo Rim.

Tambah Sun-A: "Peminat di luar sana jangan ikut diet saya kerana ia sesuatu yang tidak menyihatkan. Bagi mendapatkan tubuh kurus dan wajah orang sakit, saya tidak makan dan tidak tidur dengan cukup dan hasilnya, saya jadi kurus.


DRAMA Scent of Woman menampilkan kisah cinta romantis yang disulami tragis.


"Kini, saya dalam proses untuk menambahkan berat badan. Saya tidak kisah jika tubuh sedikit berisi asalkan saya berada dalam keadaan yang sihat," ujarnya.

Bercerita lanjut mengenai Scent of Women, terdapat adegan intim yang dilakonkan bersama Dong Wook. Katanya, meskipun jurang usia antara mereka begitu ketara tetapi adegan itu dilakukannya dengan baik.

"Tidak sukar untuk lakonkan adegan intim kerana ketika pengarah sebut action!, kami akan larut dalam watak masing-masing. Bila pengarah kata cut!, kami kembali menjadi normal," bicaranya yang telah berlakon dalam 11 buah drama dan 12 buah filem.

Sun-A menjelaskan, meskipun penggambaran Scent of Women sudah tamat beberapa bulan lepas, bagaimanapun disebabkan dia terlalu menjiwai, sukar buat Sun-A untuk mengikis karakter lakonannya daripada kehidupan realiti.

"Setiap kali mendapat skrip, saya akan mula berimaginasi watak yang akan saya lakonkan. Jadi, apabila tamat penggambaran drama atau filem, sukar untuk saya membuang emosi watak tersebut dan ia akan hilang sendiri dalam satu tempoh masa.

"Watak-watak yang saya lakonkan juga banyak membimbang saya untuk menilai semula kehidupan saya hari ini. Saya bersyukur kerana menjadi seorang aktres dan diterima ramai sehingga ke hari ini," ungkapnya yang masih bujang.

Kekerapan Sun-A melakonkan watak seorang wanita berusia yang jatuh cinta dengan lelaki lebih muda daripadanya menimbulkan persoalan adakah di dunia realiti dia juga selesa dengan lelaki lebih muda?

Jawabnya: "Saya tidak kisah jika bertemu dengan lelaki lebih muda kerana pada saya umur itu sekadar angka. Apa yang penting adalah hati dan kasih sayang yang dirasakan terhadap seseorang."

Full content generated by Get Full RSS.

Cinta air tangan Ana, Riz

Posted:

Cinta air tangan Ana, Riz

Cinta air tangan Ana, Riz

Oleh MOHD. AZLI ADLAN


CHEF Riz dan Ana sama-sama handal memasak di dapur.


TEMPOH lapan bulan sudah memadai buat heroin filem Mantra, Ana Dahlia dan Chef Riz mengenal hati budi masing-masing seterusnya menyimpul mati.

Perjalanan cinta singkat Ana Dahlia dengan juri program realiti pencarian tukang masak selebriti, Masterchef Malaysia itu bernoktah sudah pada Ahad lalu.

Dengan sekali lafaz, pemilik nama Diyana Mastura Jaafar, 28, tersebut sah menjadi suri kepada Chef Riz, 29, atau nama sebenarnya Mohd. Nadzri Redzuawan dalam majlis pernikahan yang berlangsung pada pukul 12.25 tengah hari.

Pasangan berkenaan dinikahkan Naib Kadi Kampung Batu 8, Changkat Jering, Nawi Osman di rumah pengantin perempuan di Kampung Bendang Siam, Changkat Jering, Taiping, Perak.

"Keputusan untuk mengahwini Ana Dahlia sebenarnya telah diputuskan pada minggu pertama perkenalan kami lagi," jelas Chef Riz yang ditemui Kosmo! pada majlis persandingan mereka di Dewan Banquet Menara Kamalbina, Taiping pada sebelah malam.

Rombongan pengantin lelaki yang segak dan anggun berbusana biru firus diketuai bapanya, Datuk Redzuawan Ismail atau Chef Wan, 53.

Beberapa rakan artis seperti Farhan AF, Adam Corrie Lee, Wan Sharmila dan Zarynn Min turut memeriahkan majlis resepsi yang bermula pukul 8.30 malam itu.

Cukur muka dengan krim

Mengakui perkenalan dirinya dan isteri hasil inisiatif adik perempuannya, Serina, Chef Riz tidak pernah melupakan detik-detik awal perkenalan mereka.

Ujarnya, adik perempuannya yang menemui jodoh kira-kira dua tahun lalu itu adalah individu yang rajin menjadi pencari jodoh 'tanpa gaji' buat dirinya.

"Serina sering memperkenalkan kawan-kawan perempuannya yang masih bujang kepada saya namun semuanya tidak menjadi.

"Sehingga pada suatu hari dia menunjukkan sekeping foto saya kepada kawan baiknya, Ana Dahlia," beritahunya.

Namun jelas Chef Riz: "Foto itu gagal menarik minat Ana Dahlia yang menyifatkan wajah Chef Riz terlalu 'jambu'."

Serina yang tidak putus asa kemudiannya menunjukkan pula foto terbaharu abangnya itu yang kebetulan ketika itu berjambang dan berkumis.

Penampilan maskulin itu juga gagal menarik perhatian bekas peserta program realiti Pilih Kasih yang membuat persepsi Chef Riz kelihatan sebagai seorang yang garang dan perengus pula.

Begitupun setelah dipaksa Serina, Ana Dahlia pergi juga ke restoran On The Table milik chef muda itu di Solaris Dutamas, Kuala Lumpur beberapa hari kemudian.

"Kali pertama menatap wajah Ana Dahlia semasa dia mahu melangkah masuk restoran, saya terkesima dengan keayuannya.

"Cepat-cepat saya berlari ke dapur dan secara spontan menyapu krim masakan di muka lalu mencukur misai dan jambang dengan pantas sebelum bertemunya," beritahu Chef Riz sambil tergelak mengingatkan momen yang menggelikan hati itu.

Pertemuan kedua

Ana Dahlia yang anggun di sebelah suaminya dengan berbusana gaun ungu rekaan Fendi dari butik Syarakim menyampuk, detik itu kemudian membawa kepada pertemuan kedua di restoran sama selepas itu.

"Sebenarnya, hati saya masih berbelah bahagi lagi pada masa itu tapi mengenangkan kesungguhan Serina, saya pergi juga.

"Sampai di restoran, Chef Riz menghidangkan saya beberapa hidangan istmewanya dengan memberi layanan kelas satu. Di situ baru timbul keserasian," katanya.

Jelasnya, akibat terlalu rancak bersembang di meja makan, mereka tidak perasan temu janji kedua itu berlarutan selama 10 jam dan sedar-sedar sudah dinihari.

Chef Riz yang mewarisi kemahiran kulinari daripada bapanya juga bersyukur hasrat untuk mengahwini wanita yang mahir memasak termakbul jua.

"Rakan-rakan sering mengusik sebagai tukang masak, saya pasti bertemu jodoh yang isteri yang kekok beraksi di dapur.

"Alhamdulillah telahan mereka itu terbukti salah. Bagi saya segah mana pun saya di dapur, air tangan isteri tetap menjadi pilihan semasa di rumah," katanya yang turut mengimpikan salah seorang daripada zuriatnya bakal mengikut jejak langkah menjadi chef.

Mengakui air tangan Ana Dahlia menyelerakan, Chef Riz mengiktiraf kecekapan isterinya itu di dapur setaraf peserta Masterchef.

Menurutnya, secara purata, wanita yang kini bertakhta di hatinya itu mampu memasak empat jenis menu yang lazat dalam jangka masa sejam sahaja.

"Sehingga kini masih terkenang-kenang kesedapan masakan rendang ayam, kangkung goreng belacan, sambal tumis petai dan ayam goreng berempah yang merupakan menu pertama dimasaknya untuk saya," katanya.

Full content generated by Get Full RSS.

Kepayahan Ning berbaloi

Posted:

Kepayahan Ning berbaloi

Kepayahan Ning berbaloi

Oleh NOOR ASHREEN ISMAIL


NING teruja konsert solonya meraih sambutan hangat daripada para peminat fanatiknya.


TERNYATA pengorbanan dan kepayahan Ning Baizura dan suaminya Omar Sharif Dalton sebagai penerbit eksekutif konsert solo sempena 18 tahun penglibatannya dalam industri muzik tempatan, Ning @ KL Live berbaloi.

Ia berikutan konsert yang berlangsung di KL Live, Life Center, Kuala Lumpur pada 2 Disember lalu dibanjiri kira-kira 500 peminat setia Ning.

Melihat kepada sorakan dan teriakan peminat, ternyata penampilan Ning pada malam itu tidak mengecewakan mereka yang hadir melepaskan rindu terhadap idola mereka itu.

Walaupun tidak mendapat tajaan dan bantuan kewangan, namun Ning meluahkan rasa keterujaannya apabila keluar dari belakang pentas melihat peminat yang hadir menyokong karier seninya selama ini.

Ternyata dia merupakan seorang artis yang mampu berdiri di kaki sendiri tanpa bergantung pada mana-mana pihak dengan kejayaan konsert solo itu.

Menurut Ning ketika ditemuramah sebelum ini, konsert tersebut merupakan langkah permulaan supaya pihak di luar dapat membuka mata dan melihat bahawa artis senior sepertinya juga mampu memberi impak kepada industri hiburan tempatan.

Wanita yang memiliki vokal soprano itu memilih konsep flora sebagai tema konsert pada malam itu yang mana busana yang dipakainya semua dipadankan dengan tema bunga-bungaan seperti matahari, teratai, melur, mawar serta orkid dan setiap kali muncul dengan salinan baharu, pastinya dia menceritakan kisah atau kenangan indah yang dikaitkan dengan pengalaman diri bersama bunga tersebut.

Konsert yang dianjurkan oleh syarikatnya sendiri, Happenings Sdn. Bhd. itu sangat berwarna-warni yang mana diserikan lagi dengan vokal mantap Ning yang sememangnya tampil penuh semangat.

Konsert Ning @ KL Live yang mementaskan perjalanan seni Ning dengan lagu-lagu yang disampaikan adalah dari album pertama hingga terkini yang berjudul Dewa.


TERHIBUR. Sebahagian 500 peminat setia Ning yang terbuai dengan aura dan vokal hebat Ning pada Konsert Ning @ KL Live di Kuala Lumpur baru-baru ini.


Menerusi konsert ini, Ning telah menyampaikan sebanyak 20 buah lagu yang berdurasi lebih kurang dua jam setengah.

Antara lagu-lagu yang dipersembahkan oleh Ning pada malam tersebut ialah Curiga, Dugaanku, Pasti, Percaya, Bersama Berdua, Selagi Ada Cinta, Awan Yang Terpilu, Mama Papa dan juga lagu baharu di dalam album Tiga Suara, Beribu Sesalan.

Apa yang menariknya, Ning telah mendendangkan lagu popular kolaborasinya bersama Jaclyn Victor dan Shila Amzah berjudul Beribu Sesalan secara solo.Namun, apa yang unik dia sebenarnya berduet dengan dirinya sendiri, yang mana 'kembar'nya itu dipancarkan menerusi projektor.

Konsert jelajah Malaysia

Kemunculan penyanyi Altimet juga menyerikan lagi suasana apabila berduet bersama Ning ketika menyampaikan lagi Mama Papa.

Selain itu, Ning juga menjemput seorang pemain biola yang bernama Dennis Lau serta salah seorang pemain saksofon jazz yang didatangkan khas dari Jepun iaitu Chika Asamoto.

Kata Ning, Chika merupakan salah seorang rakan baiknya. Selain itu, Ning sempat berduet dengan penyanyi Russel Curtis untuk lagu Antara Kita.

Pengalaman bergelumang dalam industri muzik selama 15 tahun membuatkan Ning memilih rakan baiknya, Alwin Santiago yang bertindak selaku Pengarah Muzik bagi konsert tersebut bagi mengiringi konsert solo keduanya itu selepas tahun 1996 yang ditaja oleh Salem Cool Planet.

Selain dibanjiri peminat setianya, rakan-rakan artis turut sama hadir memberi sokongan moral buat Ning termasuklah Adibah Noor, Anuar Zain, Datuk Zahim Al-Bakri, Zahida Rafik, Ida Nerina dan Zizan Nin.

Menyedari lagu-lagu yang disampaikan semasa konsert

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved