Jumaat, 9 Disember 2011

Kosmo Online - Dunia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Dunia


Kereta dibedil pesawat Israel

Posted:

Kereta dibedil pesawat Israel

Kereta dibedil pesawat Israel

DUA orang terbunuh apabila sebuah kereta terbakar akibat serangan udara Israel dipercayai dilakukan sebuah pesawat tanpa juruterbang di Bandar Gaza semalam.


GAZA, Palestin - Satu serangan udara Israel ke atas sebuah kereta di sebatang jalan yang sesak semalam menyebabkan sekurang-kurangnya dua pejuang Hamas terbunuh dan dua lagi cedera, kata tentera Israel dan beberapa pegawai perubatan tempatan.

Stesen radio Hamas mengenal pasti mangsa yang terkorban sebagai dua beradik yang menganggotai sayap bersenjata Hamas iaitu Essam Al-Batsh dan Sobhi Al-Batsh.

Beberapa pegawai Palestin menyatakan, serangan itu dipercayai dilakukan sebuah pesawat tanpa juruterbang.

Beratus-ratus penduduk Palestin mengerumuni kereta berkenaan yang diserang awal tengah hari semalam di sini.

Sementara itu, di ibu negara Israel, Tel Aviv, seorang jurucakap tentera rejim Zionis mengesahkan satu serangan udara telah dilancarkan.

Jurucakap berkenaan memberitahu, kedua-dua lelaki yang terbunuh telah merancang untuk menyerang penduduk awam dan askar Israel di kawasan sempadan Israel dengan Semenanjung Sinai, Mesir.

Hamas, sebuah kumpulan Islam yang menentang Israel memerintah Semenanjung Gaza sejak 2007. - Agensi

Full content generated by Get Full RSS.

Metallica bimbang penonton kurang

Posted:

Metallica bimbang penonton kurang

Metallica bimbang penonton kurang


GAMBAR fail menunjukkan anggota band Metallica, James Hetfield bermain gitar semasa mempromosikan album baharu, Lulu di studio Cologne TV pada 11 November lalu.


LONDON, Britain - Kumpulan heavy metal dari Amerika Syarikat(AS), Metallica bimbang tentang konsertnya jelajah di Eropah berikutan krisis ekonomi yang menimpa rantau berkenaan.

Metallica yang popular dengan lagu Master of Puppets dan Enter Sandman sebelum ini dilapor bersetuju untuk mengadakan enam konsert di Eropah merangkumi Norway, Jerman, Denmark, England dan Austria pada Mei hingga Jun tahun depan.

"Namun, kami bimbang kami akan kehilangan wang (rugi) jika kami menanti hingga tarikh tersebut berikutan masalah hutang yang menghimpit penduduk Eropah," kata pengurus Metallica, Peter Mensch.

Menurutnya, krisis ekonomi itu mungkin menyebabkan orang ramai mengambil pendekatan untuk berjimat cermat.

Justeru, ujar Mensch, dia bimbang bilangan peminat yang hadir untuk menonton konsert Metallica mungkin menurun kepada 45,000 orang berbanding 52,000 orang sebelum ini.

Tambahan pula, katanya, harga tiket juga terpaksa dipotong kerana kuasa beli warga Eropah yang menurun akibat krisis ekonomi di rantau itu. - Reuters

Full content generated by Get Full RSS.

Nasihat aktres kepada remaja

Posted:

Nasihat aktres <i>Harry Potter</i> kepada remaja

Nasihat aktres Harry Potter kepada remaja


EMMA WATSON


HONG KONG - Bintang filem Harry Potter, Emma Watson menasihati remaja supaya menerima rupa paras mereka seadanya.

Berkunjung ke pulau ini untuk kali kedua, Watson, 21, enggan mengulas laporan bahawa hubungannya dengan teman lelakinya, aktor Johnny Simmons kini retak.

Aktres Britain berkenaan yang melakonkan watak Hermione Granger dalam siri filem Harry Potter tiba di Hong Kong kelmarin atas urusan perniagaan.

Bercakap kepada pemberita semalam, Watson berkata, sebagai contoh teladan kepada golongan remaja, dia menasihati mereka supaya: "Jadi diri sendiri dan lakukan yang terbaik supaya anda selesa dengan diri anda. Anda adalah diri anda dan itu yang terbaik.,"

Sekitar 100 peminat memegang buku Harry Potter dan majalah fesyen menampilkan gambar Watson semasa menyambut aktres itu yang tiba dengan memakai pakaian berwarna biru. - Agensi

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved