Isnin, 28 November 2011

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Kontroversi tidak lemahkan semangat

Posted:

Kontroversi tidak lemahkan semangat

Kontroversi tidak lemahkan semangat

BOLEH dikatakan selama ini Anuar Zain dilihat sebagai antara artis lelaki yang mampu mengekalkan identiti tersendiri sebagai seorang penyanyi yang kurang dilanda dengan kontroversi.

Menariknya, sejak akhir-akhir ini nama adik kepada penyanyi popular Ziana Zain itu semakin menjadi sebutan ramai. Bukan disebabkan produk terkini yang dihasilkan, sebaliknya peminat lebih memperkatakan tentang kisah peribadinya.

Ia bermula dengan cerita penyanyi tersebut yang kini tidak lagi menggunakan khidmat pengurusnya, Rohila Tahir bermula pada bulan Oktober lalu setelah lebih 10 tahun bekerjasama.

Ternyata perkara tersebut menjadi tanda tanya ramai pihak terutama di dalam industri sehingga ada yang mengatakan ia berpunca daripada pergaduhan sejak sekian lama.

Anuar jika boleh tidak menjawab perkara yang sepatutnya tidak menjadi satu isu. Namun untuk tidak mengeruhkan lagi keadaan, dia memberitahu tidak lagi menggunakan khidmat pengurus lamanya itu kerana mereka bersetuju untuk membawa haluan masing-masing selepas lama bekerjasama.

"Kami mempunyai hala tuju yang berbeza sekarang ini," katanya ringkas sambil memberitahu dia kini cuba menggunakan khidmat pengurus lelaki pula.

Kemudian timbul pula cerita yang mengatakan penyanyi berkenaan tidak mahu menyertai pertandingan Separuh Akhir Muzik-Muzik untuk membawakan lagu Sedetik Lebih dan diakui sendiri olehnya dan perkara tersebut telah diberitahu kepada pihak KRU.

Terkini pula apabila kisah tentang dirinya yang langsung tidak berkecil hati walaupun tidak diendahkan oleh pihak penganjur sewaktu berlangsung sidang akhbar selepas tamat acara Anugerah Industri Muzik Ke-18 (AIM 18) pada 12 November yang lalu.

Biarpun terpaksa berhadapan dengan pelbagai cerita kontroversi yang turut membabitkan peribadinya, Anuar menganggap bahawa ia bukanlah satu masalah yang besar buat dirinya.

Mengakui adakalanya sedikit terasa apabila orang ramai lebih gemar memperkatakan tentang dirinya berbanding produk baharu yang dihasilkan, tidak bermakna dia perlu cepat lemah semangat untuk mengharunginya.


WALAU sedang dihimpit banyak dugaan, Anuar yakin ada hikmah yang sedang menanti hidupnya di hadapan.


"Bagi saya apa yang telah berlaku ini tentu ada hikmah di sebaliknya. Tidak mustahil di sebalik kontroversi yang melanda itu pasti akan ada membawa kebaikan kepada diri saya.

"Apa yang lebih penting, saya perlu mengharungi semuanya dengan lebih tenang dan tidak perlu rasa tertekan untuk menghadapinya. Malah, saya sangat menghargai sokongan peminat yang tidak jemu-jemu untuk terus memberikan sokongan," ujarnya.

Anuar kemudian menjelaskan tentang isu tidak mahu bertanding dalam anugerah lagi. Katanya: "Saya tidak kisah untuk mendendangkan lagu Sedetik Lebih dalam mana-mana acara kerana saya dan komposer iaitu Edry tidak mempunyai sebarang masalah. Cuma, saya mengambil prinsip untuk tidak lagi masuk bertanding dalam mana-mana anugerah dan saya harap isu ini tidak diperbesarkan lagi."

Tambah Anuar, dia tidak mahu terlalu memikirkan sangat kisah-kisahnya yang diperkatakan orang dan merasakan adalah lebih baik sekiranya dia terus memberi tumpuan kepada kerjaya nyanyian.

"Tidak dinafikan dengan status sebagai seorang artis, sebarang kontroversi sukar memang untuk dielakkan. Namun, segala yang berlaku itu seharusnya dijadikan iktibar untuk menjadi lebih baik," jelasnya.

Ditanya tentang rahsia dirinya yang mampu bertahan selama 13 tahun setelah mula serius sebagai penyanyi pada tahun 1998, Anuar memberitahu prinsip hidupnya adalah melakukan sesuatu pekerjaan itu dengan ikhlas.

Ujarnya, walaupun dirinya kini berada di kelas tersendiri, dia tetap berfikiran terbuka dan bersedia untuk menerima sebarang pandangan daripada peminat serta orang-orang di dalam industri sendiri.

"Untuk menjadi seorang penyanyi yang bagus, kita perlu mendengar apa sahaja kritikan dan idea yang diberikan. Seharusnya dalam diri ini tidak boleh ada sifat yang terlalu ego sekiranya mahu lebih lama bertahan," jelasnya.

Sambutan baik

Setelah kali terakhir menghasilkan album solo pada tahun 2007, kali ini Anuar Zain telah tampil dengan album baharu yang juga merupakan album solonya yang keempat.


ANUAR ZAIN tidak gemar menerima publisiti murahan. Dia lebih senang cerita kerjaya menjadi bualan khalayak.


Menurut Anuar, album tersebut sudah mula berada di pasaran sejak 19 September yang lalu dengan mengandungi lapan buah lagu baharu dan mendapat sambutan yang cukup baik daripada peminat.

"Alhamdulillah, walaupun saya tidak membuat sebarang majlis pelancaran untuk album baharu saya ini, tetapi sambutan yang diterima memang sangat menggalakkan serta peminat turut memberi maklum balas yang positif.

"Setakat ini ia telah dihasilkan sebanyak 11,000 unit untuk cetakan pertama. Sehinggakan ada peminat yang mengadu tidak mendapat album tersebut kerana ia telah habis dijual di kebanyakan tempat di sekitar Lembah Klang," ujarnya.

Untuk album solo keempat yang menggunakan judul Anuar Zain 2011, antara lagu-lagu yang dimuatkan adalah seperti Ku Berjanji Karna Cinta, Nadi Terhenti, Ajari Aku, Pernahkah, Simpati Cintamu, Sempurnakan Aku dan Terindah.

Jelas Anuar, untuk memberitahu tentang kemunculan album terbaharunya itu kepada peminat, dia telah merangka beberapa rancangan promosi dan semuanya akan dimulakan pada awal tahun hadapan.

Full content generated by Get Full RSS.

Hot FM di Kelatan, Terengganu

Posted:

Hot FM di Kelatan, Terengganu

Hot FM di Kelatan, Terengganu

Oleh RONI HIDAYAT RIDWAN
roni.ridwan@kosmo.com.my


KETUA Pegawai Eksekutif Rangkaian Radio MPB, Seelan Paul (baju merah) bergambar dengan deejay Hot FM yang bertugas di Kuala Lumpur serta Kelantan dan Terengganu.


SEBAGAI salah sebuah stesen radio yang cukup popular di negara ini, saluran Hot FM dilihat terus agresif untuk menambahkan jumlah bilangan pendengar serta gigih memberikan saingan kepada stesen radio yang lain.

Terkini, stesen radio yang terletak di bawah rangkaian Media Prima Berhad (MPB) itu telah mengorak langkah dengan memperincikan pengisian mengikut dua negeri di Pantai Timur iaitu Kelantan dan Terengganu.

Ketua Pegawai Eksekutif Rangkaian Radio MPB, Seelan Paul berkata, pengkhususan pengisian di kedua-dua negeri berkenaan akan bermula pada 2 Januari 2012 dan akan dikenali sebagai Hot FM Klate dan Hot FM Tganu.

"Antara sebab utama kami melaksanakan langkah sebegitu kerana berpendapat bahawa Kelantan dan Terengganu adalah dua buah negeri yang agak unik dari segi budaya serta latar belakang berdasarkan kajian serta maklum balas yang diterima.

"Untuk pengisian pula, lagu-lagu yang disiarkan nanti adalah pilihan pendengar di negeri masing-masing dan penyampai pula akan menggunakan loghat negeri masing-masing ketika ke udara," jelasnya.

Ujarnya lagi, biarpun intipati program memberi tumpuan kepada kehendak masyarakat di kedua-dua negeri itu, tetapi segmen pagi pilihan ramai iaitu Hot FM AM Krew masih lagi terus bersiaran seperti biasa.

Ditanya tentang jumlah pendengar setia saluran tersebut di negeri Pantai Timur itu, Seelan menjelaskan setakat ini mereka sudah mempunyai seramai 600,000 pendengar setiap hari.

"Sudah tentu kami mengharapkan jumlah pendengar akan bertambah sekurang-kurangnya 15 peratus dengan pelaksanaan yang diambil ini agar bersesuaian dengan pelaburan yang telah dibuat," ujarnya.

Bagi memperkuatkan lagi jentera Hot FM di negeri Pantai Timur terutama Kelantan dan Terengganu, seramai lapan orang penyampai baharu telah dipilih untuk kedua-dua negeri dan dikenalpasti cukup berbakat untuk menggalas tugas menarik lebih ramai pendengar.

Antara penyampai yang telah dipilih untuk memperkuatkan saluran Hot FM Klate adalah Shazwani Mohamad Shakeri (Shaz), 26, Syed Mohd. Farid Mohd. Nor (Farid), 24, Mohamad Hafizie Roslan (Fizie), 23, dan Wan Zuraini Wan Hasan (Renny), 23, serta seorang Eksekutif Muzik iaitu Mohd Izzul Nazmi Mazri, 23.

Untuk Hot FM Tganu pula, ia diperkuatkan empat orang penyampai yang terdiri daripada Mohd. Rafly Rahamat (Rafly), 25, Mohd. Hermansani Aminudin (Bell), 28, Nurul Ain Omar (Ain), 22, dan Muhammad Azri Ismail (Azri), 23, serta seorang Eksekutif Muzik, Ahmad Zulhilmie Zainal (Zul), 25.

"Mereka yang terpilih ini adalah kerana mereka mempunyai personaliti yang menarik, mempunyai minat yang mendalam dalam bidang penyiaran dan mampu bertutur dalam loghat Pantai Timur hasil tapisan seramai 500 orang yang telah menghadiri uji bakat yang telah diadakan pada bulan Oktober lalu di Kelantan dan Terengganu serta di Sri Pentas, Damansara," jelasnya.

Menurut Seelan, pihaknya bakal mengadakan konsert mini yang digelar Hot FM Klate Yeah Yeah Tour dan Hot FM Tganu Yeah Yeah Tour bersempena dengan pelancaran kedua-dua buah konti tersebut di Kuala Terengganu (6 Januari 2012) dan Kota Bharu (7 Januari 2012).

Berhenti kerja

Salah seorang penyampai yang terpilih untuk memperkuatkan Hot FM Tganu, Mohd. Hermansani Aminudin atau Bell berkata, dia memang sudah lama meminati bidang penyiaran dan kerap menjadi pengacara di pelbagai majlis secara separuh masa.

Ujarnya, selama ini dia memang menunggu peluang untuk menjadi penyampai radio kerana mahu mengasahkan lagi bakat yang dimiliki dan bersyukur kerana terpilih untuk menyertai sebuah stesen radio yang cukup popular.

"Disebabkan minat yang mendalam ini, saya sanggup mengambil keputusan untuk berhenti kerja dalam tempoh 24 jam semata-mata mahu mengejar cita-cita yang saya impikan selama ini.

"Sudah tentu ini adalah peluang yang tidak harus dilepaskan sama sekali, apatah lagi dapat bekerja dengan sebuah saluran radio yang mempunyai pendengar yang cukup ramai," ujar bekas Penolong Pegawai Perubatan di Hospital Melaka itu.

Menurut Bell, memandangkan dia sudah mempunyai banyak pengalaman dalam mengacarakan pelbagai majlis, dia berasa tidak sukar untuk dirinya menyesuaikan diri memandangkan pihak Hot FM juga turut memberikan latihan khusus sebelum mereka memulakan tugas.

Sementara itu, seorang lagi bakal penyampai Hot FM Kelate, Wan Zuraini Wan Hasan atau Renny tidak menyangka menjadi orang terakhir yang menjalani uji bakat di Seri Pentas tempoh hari telah memberi tuah kepada dirinya.

"Sebenarnya saya adalah pelajar praktikal bersama Hot FM sebelum ini dan turut menjadi pembantu sewaktu sesi uji bakat diadakan di Sri Pentas. Kemudian ada beberapa orang rakan telah menyarankan saya supaya turut mencuba dan seperti tidak percaya apabila terpilih.

"Walaupun saya dilahirkan dan dibesarkan di Kuala Lumpur, tetapi saya tetap bersedia untuk menjadi penyampai Hot FM Klate memandangkan kedua ibu bapa saya memang berasal dari negeri Kelantan di rumah kami sering bertutur loghat Kelantan," jelasnya.

Menurut bekas pelajar dalam bidang penyiaran di Universiti Teknologi Mara (UiTM) Shah Alam itu lagi, dengan peluang yang diberikan ini akan digunakan sepenuhnya untuk mempraktikkan apa yang telah dipelajari semasa di universiti dahulu.

Full content generated by Get Full RSS.

Nicole bidadari bogel

Posted:

Nicole bidadari bogel

Nicole bidadari bogel


NICOLE SCHERZINGER


MANTAN anggota The Pussycat Dolls, Nicole Scherzinger kembali hadir dengan berita sensasi. Selepas dilaporkan sudah mempunyai kekasih baharu walau baru sahaja putus cinta, dia kini menghangatkan dunia hiburan dengan sekeping gambar bogel! Gambar tersebut menunjukkan bahagian belakang badannya tanpa seurat benang.

Gambar bogel tersebut dirakamkan oleh jurugambar Raphael Mazzucco menyaksikan badannya hanya dihiasi mahkota dan kalung bunga-bunga pada bahagian atas badan seperti menjadikan dia seorang bidadari dalam keadaan berbogel yang tidak sengaja dirakam gambarnya.

Sementara itu pada bahagian pinggang, punggung dan paha juri program realiti X Factor ini pula, ia seakan dilukis dengan gambar bertema etnik.

Gambar ala bidadari bogel itu kemudian dipamerkan dalam sebuah buku berjudul Culo by Mazzucco. Selain Nicole, sebenarnya ada ramai selebriti lain yang gambarnya pernah dirakamkan oleh Mazzucco dimuatkan di dalam buku tersebut. Mereka termasuklah Lady Gaga, Fergie, Sarah McLachlan, Alessandra Ambrosio, Pamela Anderson dan Stacy Keibler. Hanya gambar Nicole yang berbogel ala bidadari itu yang menjadi perhatian.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved