Rabu, 2 November 2011

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Charice umpama Cinderella

Posted:

Charice umpama Cinderella

Charice umpama Cinderella

KETIKA berusia tiga tahun, dia telah melihat sendiri ibunya, Raquel diacukan pistol di dahi oleh bekas bapa kandungnya.

Trauma kekejaman dan penderaan dideritainya menyusuri perjalanan hidup Charmaine Clarice Relucio Pempengo sehinggalah usianya kini mencecah 19 tahun dan dikenali di seluruh dunia dengan nama komersialnya, Charice Pempengo.

Ternyata suatu pilihan yang tepat telah diambil ibunya yang membawa Charice dan adik lelakinya, Carl untuk berhijrah dari tanah kelahirannya di San Pedro, Laguna, Filipina sekali gus membuka ruang baharu buatnya sekeluarga.

Kata Charice pada satu kenyataan akhbar luar negara: "Kami sebenarnya datang daripada kosong! Apabila berpindah ke tempat lain kami tidak mempunyai sebarang perabot, kami tiada televisyen. Yang ada cuma pemain kaset dan pakaian yang kami pakai, kerusi pun terpaksa dipinjam daripada jiran tetangga."

Sangat menyentuh emosi kisah hidup gadis genit itu. Namun dibiarkan sejarah hitam dibenam jauh ke dalam Jurang Mariana, diselak satu demi satu saat manis yang hadir menjamah dirinya.

"Saya menganggap diri saya sebagai seorang penyanyi, mungkin juga seorang pelakon dan tidak mustahil juga seorang pemimpi," bicaranya ketika pertemuan sulung dengan media Malaysia di Hotel Ritz Carlton, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Menganggap dirinya bernasib baik, seolah-olah kisah dongeng Cinderella, Charice teguh memperjuangkan ideologi kejayaannya kepada peminat terutama dari kelompok Asia.

"Jika saya berjaya anda juga boleh berjaya, buat apa jua perkara yang selesa untuk kita buat dan ingin buat dan jadilah diri sebenar.

"Saya ingin terus memperjuangkannya dan sangat penting untuk orang tahu siapa sebenarnya saya," tanpa segan silu si gadis menyemat optimisme.

Bersuluh benderang cahaya yang menyilau di wajah, akui Charice dia masih merindui tempat asalnya di Filipina.

"Saya sentiasa merindui keluarga dan kawan-kawan di Filipina," ringkas jawapannya namun tersirat makna mendalam.

Kagumi Adele


CHARICE ketika muncul di samping aktres Lea Michele dalam satu babak Glee.


Whitney Houston, Mariah Carey, Celine Dion dan Beyonce antara barisan nama yang menjadi idolanya dalam bidang muzik.

Namun, jika diberikan pilihan kualiti suara yang diinginkannya dengan pantas penyanyi lagu Rolling In The Deep, Adele menjadi dambaannya.

"Kalau boleh saya inginkan suara Adele! Setiap kali dia menyanyi seluruh jiwa dicurahkan ke dalam lagu, dia juga ada suara yang sangat hebat," utaranya.

Dilihat lebih selesa menyandang gelaran ratu bersuara tinggi, Charice tetap mahu mencuba pelbagai genre lagu andai diberi peluang.

"Album pertama saya (CHARICE, 2010) lebih kepada balada, kini saya bersama produser, David Foster sedang merancang untuk mengeluarkan album kedua saya.

"Dalam album kedua saya akan lebih fokuskan kepada tarian dan lebih muzik pop, kami juga sedang mempertimbangkan beberapa penyanyi terkenal antaranya Natasha Bedingfield, Bruno Mars dan Jojo untuk terlibat sama," katanya yang menganggap jika album itu berjaya ia seolah-olah mimpi menjadi realiti.

Ujarnya juga mengenai genre R&B: "Ia berkaitan jiwa, melalui lagu itu semahunya saya ingin menyampaikan mesej kemasyarakatan bukan sekadar mencapai not-not tinggi dan melontar vokal lantang."

Jadi peguam

Pastinya setiap insan ada impian masing-masing, begitu jua Charice. Katanya cita-cita sebenarnya untuk menjadi seorang peguam dan membuka firma sendiri.

"Saya tak nak orang lain lihat saya sekadar Charice yang hanya tahu menyanyi, saya juga ingin melanjutkan pelajaran dalam bidang undang-undang, menjadi seorang peguam dan membuka firma saya sendiri," ujarnya ketawa.

Tambah Charice, impiannya lima tahun lagi pula adalah untuk menjadi seorang penerbit berjaya dan mengeluarkan seramai mungkin penyanyi dari Asia.

"Saya akan cungkil seramai mungkin bakat-bakat besar dari Asia dan membawa mereka ke persada antarabangsa, biar seluruh dunia mengenali kehebatan kita," berkobar-kobar dia menjawab.

Glee


CHARICE dikelilingi sebahagian wartawan hiburan Malaysia yang menemuramahnya secara berkumpulan baru-baru ini.


Sunshine Corazon, watak yang banyak mengubah perspektif penonton dalam drama bersiri muzikal popular Amerika Syarikat, Glee bagaikan sebati dalam diri Charice.

Ramai yang mengenali Charice dengan karakter itu berbanding diri asalnya, katanya tidak puas berlakon dalam tiga episod drama bersiri itu dan ingin melakukannya lagi.

"Kalau diberikan peluang beraksi lagi dalam musim ketiga, pasti tidak akan saya lepaskan. Seronok sebenarnya berlakon bersama mereka," tuturnya yang banyak belajar daripada pengarah berbakat, Ryan Murphy.

Menilai karakter utama Glee, Rachel Berry lakonan Lea Michele sebagai seorang profesional, Charice juga mengaku gementar ketika pertama kali digandingkan bersama.

"Saya sangat gementar dan takut semasa pertama kali berjumpa dengannya, tapi percayalah dia seorang yang sangat profesional.

"Banyak perkara yang diajar semasa di set penggambaran, dia juga sangat manis dan jujur," luah Charice.

Salma Hayek

Kemunculannya dalam Glee telah menjadikan nama Charice dikenali di seluruh dunia.

Justeru, gadis genit ini kini sudah menemui jalan mudah untuk menyemarakkan lagi namanya dalam dunia seni global.

Bakal muncul menerusi filem sulungnya Here Comes The Boom pada tahun depan, Charice bergandingan dengan pelakon tersohor Hollywood,

Filem yang diberi judul Here Comes The Boom yang merupakan komedi aksi dikatakan bakal ditayangkan pada bulan Julai tahun depan.

"Dalam filem ini, saya memegang watak Malia iaitu seorang pelajar kepada cikgu biologi (lakonan Salma Hayek) yang bersusah payah mengumpul wang demi menyelamatkan program muzik di sekolah kami," katanya.

Selain Charice dan Salma, filem arahan Frank Coraci itu turut dibintangi Kevin James, Henry Winkler dan hos Fear Factor, Joe Rogan, Bas Rutten dan Reggie Lee.

Full content generated by Get Full RSS.

Amal Karyawan bantu artis

Posted:

Amal Karyawan bantu artis

Amal Karyawan bantu artis

Oleh FATEN SAPHILLA MOHAMED ISA
saphilla.isa@kosmo.com.my

SEJAK dulu lagi Persatuan Karyawan Malaysia (Karyawan) sering membantu golongan artis yang mengalami kesusahan baik dari segi kesihatan mahupun yang mengalami kesempitan wang.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved