Rabu, 31 Ogos 2011

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Gempar: Ular sawa ditemui dalam kolam

Posted:

Gempar: Ular sawa ditemui dalam kolam

Gempar: Ular sawa ditemui dalam kolam

31/08/2011 5:51pm

SEREMBAN – Pengunjung sebuah kolam renang yang sedang seronok bermandi manda tergempar apabila mendapati seekor ular sawa batik sepanjang empat meter turut berendam bersama mereka dalam satu kejadian di Kelab Rekreasi Sungai Ujong di sini, semalam.

Menurut seorang ahli kelab, Chong Kok Kiong, 50-an, dalam kejadian pukul 2.30 petang itu, terdapat lapan orang termasuk kanak-kanak sedang bermandi manda dalam kolam sedalam antara 1.2 hingga 3.04 meter.

"Seorang perenang wanita kemudian melihat ada satu benda hitam di bawah tangga besi di dalam kolam. Dia kemudian menyelam untuk melihat lebih dekat.

"Selepas melihat ular, perempuan itu kemudian naik ke permukaan dan menjerit memberi amaran kepada pengunjung lain," katanya.

Ketika kejadian itu, Kok Kiong sedang duduk bersantai di tepi kolam itu.

Pihak pengurusan kelab kemudian menghubungi Balai Bomba dan Penyelamat Seremban dan sebuah van berserta empat anggota dihantar untuk menangkap ular itu.

Jurucakap Bomba ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan memberitahu, kemungkinan ular sawa terbabit datang dari kawasan belukar berhampiran dengan kelab itu. – Bernama

15 rumah terbakar, tiada kecederaan

Posted:

15 rumah terbakar, tiada kecederaan

15 rumah terbakar, tiada kecederaan

31/08/2011 5:00pm

SANDAKAN – Kegembiraan menyambut Aidilfitri bagi 45 keluarga bertukar sedih apabila rumah mereka di Kampung Muhibah Batu 2 dekat sini musnah terbakar hari ini.

Kebakaran pada kira-kira pukul 12 tengah hari itu memusnahkan 15 buah rumah. Tiada kecederaan dilaporkan.

Timbalan Penguasa Zon Bomba dan Penyelamat Sandakan, Ordine Gilu berkata, bomba menerima panggilan kecemasan pada pukul 12.05 tengah hari dan tiba di tempat kejadian tiga minit kemudian.

Katanya, api dapat dikawal 50 minit kemudian dan padam sepenuhnya pada pukul 1.30 petang.

Menurutnya, tiga jentera bersama 15 anggota bomba terlibat dalam operasi memadamkan api.

Ordine berkata, punca kebakaran dan anggaran kerugian masih dalam siasatan. – Bernama

6 rumah era lombong bijih timah musnah

Posted:

6 rumah era lombong bijih timah musnah

6 rumah era lombong bijih timah musnah

31/08/2011 3:39pm

KUANTAN – Enam buah rumah era kegemilangan lombong bijih timah di Kampung Baru Seberang, Sungai Lembing dekat sini musnah dalam satu kebakaran, petang semalam.

Kebakaran yang berlaku pada pukul 5.45 petang itu menyebabkan enam keluarga tinggal sehelai sepinggang.

Seorang mangsa, Loke Ah Lian, 71, berkata, ketika kejadian, dia sedang menonton pelbagai program menarik sempena Aidilfitri bersama suaminya sebelum terdengar bunyi letupan pada bahagian atap rumahnya.

Katanya, dia tidak mengendahkan bunyi itu kerana menyangka ada kanak-kanak nakal yang bermain mercun pada hari raya dan membalingnya di atas rumahnya.

"Tetapi, selepas itu, televisyen di rumah saya terpadam... asap dan api mula keluar dari atas siling menyebabkan saya bersama suami segera berlari keluar dari rumah sambil menjerit memberitahu jiran yang lain," katanya ketika ditemui di sini, hari ini.

Katanya, mereka tidak sempat menyelamatkan harta benda kerana api terlalu marak membakar bahagian siling. – Bernama

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved