Rabu, 17 Ogos 2011

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


Skim Thohir mudahkan berzakat

Posted:

Skim Thohir mudahkan berzakat

Skim Thohir mudahkan berzakat

Oleh KHADIJAH MOHAMAD NOR
khadijah.mohamadnor@kosmo.com.my

APABILA anda membuat pembayaran zakat pendapatan, ia akan dimasukkan dalam pengecualian cukai hasil pendapatan.




KEBERKESANAN perkhidmatan Skim Thohir turut mendapat perhatian pusat zakat lain di dalam dan luar negara.


ZAKAT dari segi bahasa bermaksud bersih, subur dan berkembang, manakala dari segi syarak, zakat bermakna mengeluarkan sebahagian daripada harta yang tertentu kepada golongan-golongan tertentu apabila cukup syarat-syaratnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Resipi turun-temurun Equatorial

Posted:

Resipi turun-temurun Equatorial

Resipi turun-temurun Equatorial

Oleh BASIR ABU BAKAR


SEBANYAK 150 juadah dihidangkan dari dapur Coffee Shop untuk pengunjung yang ingin berbuka puasa.


PADA zaman moden ini terutama di bandar, berbuka puasa secara bufet di hotel atau restoran merupakan trend yang tidak asing.

Khusus kepada warga Kuala Lumpur yang bimbang tidak sempat pulang ke rumah untuk berbuka puasa kerana terperangkap di tengah-tengah kesesakan lalu lintas apa kata, singgah sebentar di Hotel Equatorial Kuala Lumpur yang menyajikan sajian juadah berbuka puasa istimewa.

Pengurus Nipah Coffee Shop, Zainal Suat berkata, sepanjang bulan Ramadan ini, Nipah Coffee Shop, Hotel Equatorial Kuala Lumpur menyaji hidangan bufet aneka sajian tradisional yang terdiri daripada lebih 150 masakan ala kampung.

Hidangan bufet Ramadan yang disediakan pasti menambat selera sesiapa sahaja yang berkunjung ke restoran itu sepanjang bulan Ogos ini.

"Diketuai oleh Chef Azhar Alias bufet kali ini menawarkan hidangan tradisional Melayu dari negeri-negeri di Malaysia. Bagi memastikan rasa dan kualiti hidangan sentiasa konsisten dan menepati keaslian, hanya ramuan rempah ratus segar digunakan melalui resipi asli yang diwarisi turun-temurun," katanya.

Menurut Zainal, sebanyak empat pilihan menu akan ditukar bersilih ganti setiap hari untuk memberi lebih pilihan kepada para pengunjung berkumpul bersama keluarga dan rakan-rakan.

Hidangan utama yang pasti menjadi tumpuan adalah kambing panggang guling. Selain itu, terdapat juga pelbagai hidangan yang enak dari negeri Johor, Negeri Sembilan, Pulau Pinang dan Terengganu.

Bufet yang disediakan berharga RM99.00++ untuk dewasa dan RM49.00++ untuk kanak-kanak.

Para pengunjung akan mendapat diskaun pada harga RM89++ untuk dewasa tiga hari sebelum Hari Raya Aidilfitri.

Anda juga berpeluang memenangi pelbagai hadiah menarik dengan menyertai pertandingan gambar foto keluarga bahagia apabila menghantar gambar keluarga yang menepati tiga kategori iaitu kreatif, jenaka dan tradisional bersama- sama dengan resit bufet aneka sajian tradisional di Nipah Coffee Shop.

Hadiah-hadiah menarik bernilai RM4,000 yang berupa baucar makanan di Hotel Equatorial Kuala Lumpur, wang tunai bernilai RM500 dan penginapan hotel di semua cawangan Hotel Equatorial yang ada di negara ini.

Untuk tempahan, sila hubungi 03-2161 7777 sambungan 8555 (Nipah Coffee Shop) atau 8205 (Jabatan Jualan Banquet).

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Kulinari kampung di Premiere

Posted:

Kulinari kampung di Premiere

Kulinari kampung di Premiere


RENDANG daging antara sajian istimewa di Hotel Premiere.


BAGI memeriahkan lagi suasana bulan Ramadan ini, Hotel Premiere yang terletak di Bandar Bukit Tinggi, Klang, menawarkan pakej berbuka puasa istimewa kepada semua pelanggan sepanjang bulan Ramadan tahun ini.

Dengan bertemakan Selera Kampung juadah yang disediakan oleh Hotel Premiere menyajikan 150 jenis makanan cita rasa kampung yang menjadi kegemaran tradisi masyarakat di Islam di negara ini.

Selain itu, pelanggan juga dapat melihat sendiri beberapa masakan dimasak oleh chef melalui satu sudut khas yang disediakan pihak hotel.

Sebanyak lima menu disediakan hotel dalam bufet Ramadan tahun ini setiap hari sepanjang bulan puasa.

Sementara itu, Ketua Chef, Mohd. Rosnan Jaraih berkesempatan mengetengahkan beberapa jenis menu baru seperti sup daging rusa sebagai tarikan utama bufet Ramadan tahun ini.

"Selain menyediakan menu kambing panggang dan bubur lambuk, saya juga menyediakan menu baru khas untuk pelanggan yang mengunjungi hotel ini.

"Sebanyak 10 jenis kerabu dan pencuci mulut seperti serawa durian, lepat pisang, onde-onde dan lain juga dalam senarai hidangan. Selain itu, makanan Barat seperti chicken chop, piza, sup cendawan dan salad juga disediakan," kata Mohd. Rosnan.

Promosi berbuka puasa itu berlangsung setiap hari sepanjang bulan Ramadan dari pukul 7 malam hingga 10.30 malam pada kadar harga RM80 untuk dewasa. Kanak-kanak berusia 7 hingga 12 tahun dikenakan separuh harga dan bagi warga emas yang berumur 55 tahun ke atas dikenakan bayaran RM60.

Bagi pemegang kad kredit American Express dan Maybank sempena Ramadan akan menikmati harga promosi bufet Ramadan pada bayaran RM60.

Untuk maklumat lanjut dan tempahan boleh menghubungi Hotel Premiere di talian 03-3325 6844 / 6988 atau e-mel kepada fnb@premiere-hotels.com.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved