Khamis, 30 Jun 2011

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


50,000 kg beras dirampas

Posted:

50,000 kg beras dirampas

50,000 kg beras dirampas

30/06/2011 6:09pm

JOHOR BAHARU — Kastam Diraja Malaysia (KDRM) Johor menumpaskan percubaan menyeludup masuk 50,000 kilogram beras ke negara ini selepas menahan seorang pemandu treler di Kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin Sultan Abu Bakar, Gelang Patah, di sini, Isnin lepas.

Pengarah KDRM Johor, Datuk Ramli Johari berkata, pemandu berusia 35 tahun bersama treler dari Singapura itu ditahan kira-kira pukul 10.30 malam selepas anggota bahagian penguatkuasaan mendapat maklumat daripada orang awam.

"Pemeriksaan dalam treler itu menemui 1,000 guni beras dengan setiap guni itu mengandungi muatan 50 kilogram beras. Kesemua beras bernilai RM90,000 itu diikrarkan sebagai "polycarbonate resin" ketika diangkut masuk ke negara ini," katanya kepada pemberita di sini hari ini. - Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

RM30 juta bina IPD baru Sipitang

Posted:

RM30 juta bina IPD baru Sipitang

RM30 juta bina IPD baru Sipitang

30/06/2011 5:55pm

SIPITANG — Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan peruntukan berjumlah RM30 juta untuk membina Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sipitang yang baru.

Pengumunan Najib itu yang dibuat ketika beliau berucap merasmikan Karnival Gasing dan Tamu Besar Sipitang di sini hari ini, disambut gembira dan tepukan gemuruh ribuan hadirin di Padang Pekan Sipitang.

Skop pembinaan IPD berkenaan merangkumi pembinaan sebuah bangunan pentadbiran dan sebuah bangunan balai polis, lokap, dewan serbaguna, stor barang kes, bengkel pengangkutan dan garaj.

Komponen lain dalam projek tersebut termasuk pondok pengawal, stor peluru, stesen pencawang, pusat pengumpulan sampah dan surau.

Proses mereka bentuk bangunan IPD berkenaan dijangka siap pada Oktober tahun ini dan tender mungkin dikeluarkan pada November. Pembinaan dijangka bermula pada April 2012 dan projek djangka siap pada Disember 2013.

Sebelum itu, Najib melawat IPD Sipitang yang kemudian dianggapnya sebagai sudah terlalu uzur.

Pada majlis yang sama, Najib turut mengumumkan peruntukan berjumlah RM2.7 juta untuk membina bumbung Esplanade Sipitang, khususnya kawasan gerai sate dan makanan yang lebih kukuh dan tidak mudah diterbangkan angin.

Turut hadir pada majlis berkenaan ialah Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman, Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein dan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Mohd Shafie Apdal. - Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Pil kuda tahan sakit

Posted:

Pil kuda tahan sakit

Pil kuda tahan sakit

30/06/2011 5:53pm

BESUT — Mungkin sudah kehabisan idea, seorang buruh binaan yang dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini atas pertuduhan menggunakan pil methamphetamine memberitahu mahkamah dia mengambil pil itu untuk dijadikan ubat penahan sakit.

Mohd Zabidin Awang, 42 dari Kampung Batu 29, Langkap, Permaisuri, di sini dituduh mengambil pil itu di tandas Balai Polis Sungai Tong, Setiu pada pukul 1 tengah hari, 29 Jun lalu.

Dia mengaku mengambil pil itu sebagai ubat penahan sakit untuk menghilangkan sakit badan kerana sering melakukan kerja berat kerana tidak ada cara lain.

Mendengar pengakuan itu, Majistret Ahmad "Adha "Amir Yasser Amri berkata tertuduh telah mengambil jalan yang salah dengan mengambil dadah terlarang, sedangkan masih banyak "dadah" yang dibenarkan boleh diperoleh di hospital sebagai ubat. - Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved