Khamis, 2 Jun 2011

Kosmo Online - Sukan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Sukan


KOAM macam sembunyikan sesuatu

Posted:

KOAM macam sembunyikan sesuatu

KOAM macam sembunyikan sesuatu

Oleh HELMI TALKAH
helmi.talkah@kosmo.com.my


SHAHIDAN (kanan) berbincang sesuatu bersama Ketua Pengarah Institut Sukan Negara, Datuk Dr. Ramlan Abd. Aziz (kiri) pada pertemuan di Perkampungan Sukma Ke-14 di UKM, Bangi semalam.


KESATUAN Olahraga Amatur Malaysia (KOAM) seolah-olah mahu menyembunyikan sesuatu berhubung isu tiga atlet di bawah naungan badan induk itu yang gagal untuk hadir bagi menjalani ujian anti-doping.

Meskipun Presiden KOAM, Datuk Seri Shahidan Kassim mengesahkan bahawa ketiga-tiga atlet terbabit kini berada di Bulgaria bagi menjalani latihan serta menyertai siri kejohanan di sana, namun beliau enggan memberikan maklumat terperinci mengenai lokasi sebenar mereka.

"Saya tidak boleh memberitahu maklumat terperinci mengenai lokasi mereka tetapi saya akan umumkan tidak lama lagi.

"Cukuplah sekadar saya katakan bahawa mereka kini berada di Bulgaria," kata Shahidan ketika ditemui selepas majlis perasmian Perkampungan Sukan Malaysia (Sukma) Ke-14 di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Bangi semalam.

Tiga atlet terbabit ialah Norjannah Hafiszah Jamaluddin, Nurul Sarah Abdul Kadir dan Mohd. Noor Imran.

Biarpun Majlis Sukan Negara (MSN) telah membatalkan pembiayaan bagi menampung perbelanjaan tiga atlet terbabit ke Bulgaria ekoran tindakan mereka yang melarikan diri daripada melakukan ujian anti-doping minggu lalu, KOAM tetap menghantar mereka ke sana dengan menggunakan duit poket kesatuan itu sendiri.

"Kami (KOAM) terpaksa hantar. Jika tidak, atlet akan menyalahkan kami dengan mengatakan bahawa pihak persatuan tidak memberikan mereka pendedahan secukupnya pada kejohanan-kejohanan peringkat antarabangsa.

"Lagipun, kami telah berjanji dan saya orang yang tidak suka memungkiri janji," tambah Shahidan.

Drama tercetus ekoran enam atlet olahraga negara bertindak melarikan diri daripada melakukan ujian anti-doping. Mereka 'hilang' selepas diarahkan memberikan sampel air kencing di Institut Sukan Negara (ISN), di Bukit Jalil pada 24 Mei lalu.

Ujian anti-doping tersebut merupakan salah satu prosedur sebelum mana-mana atlet menjalani latihan di luar negara.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Capello laung amaran

Posted:

Capello laung amaran

Capello laung amaran


CAPELLO (tengah) mengendalikan sesi latihan pertama skuad England di London Colney kelmarin.


LONDON – Fabio Capello mengingatkan para pemain England supaya tidak memandang mudah pertemuan menentang Switzerland dalam kempen kelayakan Euro 2012 pada Sabtu ini.

Jurulatih dari Itali itu mahu anak-anak buahnya mencatat kemenangan pada perlawanan tersebut bagi memastikan skuad Three Lions kekal sebagai pendahulu Kumpulan G.

Capello melaungkan amaran itu ketika mengendalikan sesi latihan pertama skuad England kelmarin sebagai persiapan untuk menghadapi pertemuan di Stadium Wembley itu nanti.

"Jurulatih telah datang dan memberi amaran agar kami memandang serius perlawanan ini kerana kami mahu mencatat kemenangan," kata perancang Aston Villa, Stewart Downing, 26.

"Peminat pasti menjangka kami beraksi lebih baik daripada Switzerland selepas kami menewaskan pasukan itu 3-1 di tempat mereka.

"Bola sepak sebenarnya bukan seperti itu dan kadang kala kamu lebih mudah untuk menang di tempat lawan berbanding di tempat sendiri.

"Saya tidak pasti bagaimana mereka akan bermain. Kami perlu mengekalkan rentak permainan kami, membuat hantaran dengan baik dan cuba untuk memenangi perlawanan.

"Kami amat kecewa dengan kempen Piala Dunia tahun lepas tetapi semua pemain memberi reaksi yang baik.

"Kami kini di bawah tekanan yang hebat dan sebagai sebuah pasukan, pemain berjaya menghadapi situasi itu dengan baik."

- Agensi

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

United sambung kontrak Owen

Posted:

United sambung kontrak Owen

United sambung kontrak Owen


OWEN akan berada di Old Trafford untuk tempoh setahun lagi.


MANCHESTER, England – Penyerang Manchester United, Michael Owen dilaporkan bersetuju untuk menyambung kontrak selama setahun lagi bersama juara Liga Perdana England itu semalam.

Kontrak bekas penyerang Liverpool dan Real Madrid berusia 31 tahun yang dianggap kurang penting di Old Trafford itu akan tamat bulan ini.

"Sungguh malang apabila Owen tidak mendapat peluang yang banyak untuk bermain tetapi kecemerlangan Chicharito (Javier Hernandez) telah membayangi pemain lain dan gandingan bersama (Wayne) Rooney sungguh menarik," kata pengurus United, Alex Fergusondalam laman web www.manutd.com semalam.

"Saya berasa gembira apabila Owen akan kekal di kelab ini setahun lagi dan kami akan cuba untuk memberi lebih banyak peluang kepada dia untuk bermain musim baru nanti.

Owen menyertai United dua tahun lalu menerusi perpindahan percuma dari Newcastle United tetapi bekas pemain Real ini telah bergelut dengan masalah kecederaan.

Setakat ini, dia telah membuat 48 penampilan bersama United.

Bagaimanapun kebanyakkan daripada penampilan itu sekadar memanaskan bangku simpanan.

Dia turut mengenepikan Dimitar Berbatov selaku pemain simpanan ketika The Red Devils tewas 1-3 kepada Barcelona pada final Liga Juara-Juara, Ahad lalu.

- Reuters

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved